学内・学会事務請負、翻訳・通訳、デザイン、Web、招聘、国際シンポジウム運営、学術渡航

2024年04月02日

2024年版HP更新 / Updated the Website

大阪大学のプロジェクト事務局様ホームページの更新作業を行いました。

We updated the website of the Industry - Academia Collaboration Project -"MEET" proceeded by Osaka University.
  

Posted by 株式会社CSセンター at 12:10Comments(0)WebサイトWebサイト・各種登録フォーム作成

2024年02月19日

市民公開シンポジウム ハイブリッド開催支援 

2024年2月17日(土)~18日(日)に京都大学で開催されました 東日本大震災における原発事故による福島の損害賠償と復興~これまでの歩みとこれから~ にて、ハイブリッド開催の当日運営支援、準備事務局、文字起こし、動画編集等諸業務を承りました

The hybrid event 「Compensation and reconstruction of Fukushima due to the nuclear power plant accident during the Great East Japan Earthquake - Past progress and future」 held at Kyoto University from February 17th (Saturday) to February 18th (Sunday), 2024. We handled various tasks such as operational support, preparatory office, transcription, video editing, etc.



  

2023年03月08日

戦略的パートナーシップ ジョイントシンポジウム

2023年3月7日(火)~8日(水)対面開催の Kyoto University - University of Zurich Strategic Partnership Joint Symposium 2023 にて、各種支援業務を承りました。

<<< 支援業務抜粋 >>>、
参加者 ・一般参加者 情報の 収集 及び名簿作成、参加登録フォーム作成、発表用データ収集ホテル~会場送迎バス手配、当日配布物セット、誘導 案内掲示 等 の作成、タイトルスライド作成、座席表・ 背割り席札作成前垂れ作成、名札作成、コーヒーブレイク準備、ランチメニュー札作成・設置、マニュアル・進行台本作成、司会・進行要員(英語)、レセプション・ディナー対応(手配・座席表・席札作成)、ケータリング対応(ベジタリアン/グルテンフリーメニュー及びハラルメニュー対応)、メニュー札に原材料名を日英併記、特定原材料7品目及び特定原材料21品目の表示、エクスカーション企画・催行(英語ガイド、バス手配、入場料・駐車場料立替他)、当日運営映像音響関連機材、技術員、写真撮影カメラマン、その他

We provided various support services at Kyoto University - University of Zurich Strategic Partnership Joint Symposium 2023 held face-to-face from March 7th (Tuesday) to 8th (Wednesday), 2023.

<<< Support work excerpt >>>,
Participants/general participants Collect information and create a name list, create a registration form, collect data for presentations Arrange for a shuttle bus from the hotel to the venue, create a set of handouts on the day, guide signage, etc., create a title slide, create a seating chart and split seats Tag creation, name tag creation, coffee break preparation, lunch menu tag creation/installation, manual/progress script creation, moderator/facilitator (English), reception/dinner support (arranging/seating chart/seat tag creation), catering support (vegetarian / gluten-free menu and halal menu available), ingredient names written in Japanese and English on the menu tag, indication of 7 specified ingredients and 21 specified ingredients, excursion planning and execution (English guide, bus arrangement, entrance fee, parking lot) Charge payment, etc.), operation on the day Audiovisual equipment, technical staff, photography cameraman, etc.











  

2022年08月19日

ハイブリッド国際会議支援

2022年8月4日~5日に東北大学の片平キャンパスで開催されましたハイブリッド国際の支援業務を承りました。
弊社では、広報WEBページ、講演申込・予稿投稿・参加登録フォーム作成、動画収録及びダイジェスト作成、当日配信機材、技術スタッフ、英語対応、受付、誘導版、名札作成、コロナ感染対策等の業務を担当させていただきました。

We supported the hybrid international event held at Katahira Campus of Tohoku University on August 4th and 5th, 2022.
At our company, we were in charge of public relations web page, lecture application / abstract submission / participation registration form creation, video recording and digest creation, delivery equipment on the day, technical staff, English support, reception, guidance version, name tag creation, corona infection countermeasures, etc.




  

2022年04月20日

ハイブリッド国際ワークショップのウェブサイト作成

2022年8月、東北大学で開催のWEBサイト及び登録フォームの作成を担当させていただきました。

In August 2022, we were in charge of creating the website and registration form held at Tohoku University.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 17:47Comments(0)Webサイト・各種登録フォーム作成

2022年04月06日

2022年版HP更新 / Updated the Website

大阪大学のプロジェクト事務局様ホームページの更新作業を行いました。

We updated the website of the Industry - Academia Collaboration Project -"MEET" proceeded by Osaka University.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 18:05Comments(0)Webサイト・各種登録フォーム作成

2022年03月31日

ハイブリッド国際シンポジウムのウェブサイト及び要旨・参加登録フォーム

ハイブリッド国際シンポジウムのウェブサイト及び要旨・参加登録フォームを作成致しました。

We have created the website of the Hybrid International Symposium and the abstract / registration form.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 17:17Comments(0)Webサイト・各種登録フォーム作成

2022年02月07日

オンライン教育研修会のサポート

2022年2月6日、大阪大学よりオンライン教育研修会が配信されました。
弊社では、事前準備諸業務では、Zoom Webinar 設定、登録フォーム設定、投票機能・終了後アンケート作成)設定など、注意事項スライド作成、講演資料準備、各講演資料データ収集、PDF製本データ作成、PDF講演資料送付(Dropbox利用)を実施。当日配信関係では、当日各技術スタッフ、当日映像音響機材、感染対策備品、お弁当手配を、事後業務では、収録動画加工・公開動画編集、動画公開及びリンク告知等を承りました。

On February 6, 2022, an online education workshop was held by Osaka University.
Our company provided, for the preparatory work, Zoom Webinar setting, registration form setting, voting function, post-completion questionnaire creation) setting, etc. Precautions slide creation, lecture material preparation, each lecture material data collection, PDF bookbinding data creation, PDF lecture Send materials (using Dropbox). Regarding delivery on the day, we received technical staff on the day, audiovisual equipment on the day, infection control equipment, lunch arrangements, and in the post-business, we received recording video processing, public video editing, video release and link notification etc.



  

2022年02月01日

WEBサイト作成

ホームページデザイン・コーディング及び会員登録フォームを作成致しました。

We created a homepage design / coding and membership registration form.

https://s-hds.org/

  

Posted by 株式会社CSセンター at 12:15Comments(0)Webサイト・各種登録フォーム作成

2021年11月24日

オンライン国際ワークショップ開催の諸業務を承りました

2021年11月23日にドイツのハイデルベルク大学、カールスルーエ工科大学、Max Planck研究所と京都大学を結んだオンライン国際ワークショップ開催の諸業務を承りました。弊社では、配信・映像・音響機材、英語対応Zoom配信管理オペレーター、英語対応配信アシスタント、進行台本及びタイトルPPT作成(英語)、Zoom URL送付作業、スクリーンショット(ブレイクアウトルーム2室巡回含)、視聴者入室管理、英文テープ起こしを承りました。

On November 23, 2021, we oversaw holding an online international workshop connecting the University of Heidelberg, Karlsruhe Institute of Technology, Max Planck Institute and Kyoto University in Germany. At our company, distribution / video / audio equipment, English-speaking Zoom distribution management operator, English-speaking distribution assistant, progress script and title PPT creation (English), sending out the Zoom URL, screenshots (including 2 breakout rooms patrol), We took care of entering the room and transcribing English tapes.  

2021年11月24日

ハイブリッド開催の国際シンポジウムにて各種支援業務を承りました

2021年11月21日-23日に開催の国際シンポジウムにて各種支援業務を承りました。
会場は、神戸大学出光佐三記念六甲台講堂 にてハイブリッド形式にて無事終了いたしました。
弊社では、WEBサイト作成、書家 上田普氏による書下ろしメインビジュアル制作、当日配信用イメージ動画制作、シンポジウム全体進行管理業務、事前準備業務(主催者会場との調整及び打合せ、技術者手配・打合せ、ディレクター手配及び打合せ、他関連業務)、当日運営(設営管理、当日会場配信管理、会場連絡調整、関係業者管理、搬入出管理、問題発生時対応、他関連業務)、配信・映像・音響機材、オペレーター(配信・映像・音響)、カメラマン、イベントディレクター、英語ディレクター、動画収録・編集、オンデマンド公開関連作業、同時通訳者手配、同時通訳機材、立て看板、各種サイン作成等の諸業務を承りました。

We provided support services at the international symposium held from November 21st to 23rd, 2021.
The venue was successfully completed in a hybrid format at the Idemitsu Sazo Memorial Rokkodai Auditorium at Kobe University.
Our company provided, website creation, main visual production by calligrapher Hiroshi Ueta, image video production for distribution on the day, overall progress management work of the symposium, advance preparation work (coordination and meeting with the organizer venue, arrangement and meeting of engineers, Director arrangement and meetings, other related work), same-day operation (setup, same-day venue distribution, venue contact coordination, related company, carry-in / out, problem response, other related work), distribution / video / audio equipment. We oversaw various tasks such as operator (delivery / video / sound), photographer, event director, English director, video recording/editing, on-demand publishing related work, simultaneous interpreter arrangement, simultaneous interpretation equipment, standing signboard, and various sign creation.





  

2021年10月20日

シンポジウムのホームページ日本語版制作

シンポジウムのホームページ日本語版の制作を承りました。
ホームページデザイン、バナーデザイン、コーディング、リンク設定等

We oversaw the production of the Japanese version of the symposium website.
Homepage design, banner design, coding, link setting, etc.





  

2021年09月10日

東アジアの研究者が集う国際会議のサポート




2021年9月7日より10日迄、こちらも1年延期となっておりました東アジアの研究者が集まった国際会議が完全オンラインにて開催されました。CSセンターでは、参加登録フォーム(カード決済・領収書発行機能付)、参加申込受付業務(事前受付・問合せ対応・入金管理・登録者管理・リスト作成)、参加予定者抽出リスト作成(形式の異なる複数ファイルの取りまとめ)、参加者へのご案内メール送信、Zoomインストラクション原稿案作成(英語)、アルバイト料支払代行(給与/交通費/昼食費個別支払代行)、当日事務局サポート(メールでのお問合せ対応)等を承りました。

An international conference of East Asian researchers was held from September 7th to 10th, 2021, after being postponed for one year, it was held completely online. At the CS Center we provided, participation registration form (with card payment / receipt issuance function), participation application reception work (advance reception / inquiry response / payment management / registrant management / list creation), creation of a list of prospective participants (different formats) Collecting multiple files), sending guidance emails to participants, drafting Zoom instruction manuscripts (English), part-time job payment agency (salary / transportation expenses / lunch fee individual payment agency), secretariat support on the day (by email) Inquiries) etc.  

2021年06月02日

『書』 及び WEBデザイン及びコーディング

2021年11月21日~23日に開催されます国際シンポジウムの 『書』 及び WEBデザイン及びコーディングを担当させていただきました。書家の上田普氏が今回のシンポジウムの為に書下ろした作品、「極」 を使用した印象的なサイトとなっております。

We helped create a calligraphy book and web design and coding of the international symposium to be held from November 21st to 23rd, 2021. It is an impressive site that uses the work "Goku" written by calligrapher Hiroshi Ueta for this symposium




http://www.uetahiroshi.com/
https://www.facebook.com/hiroshi.ueta.92
  

2021年05月13日

WEBデザイン及びコーディング




2021年6月9日開催講演会のWEBデザイン及びコーディング、ドメイン取得、レンタルサーバー契約代行を担当させていただきました。

We oversaw web design and coding for the lecture held on June 9, 2021, domain acquisition, and rental server contract agency.  

Posted by 株式会社CSセンター at 17:41Comments(0)講演会Webサイト・各種登録フォーム作成

2021年04月07日

2021年版HP更新 / Updated the Website

大阪大学産学連携プロジェクトMEET事務局様ホームページの更新作業を行いました。

We updated the website of the Industry - Academia Collaboration Project -"MEET" proceeded by Osaka University.

MEET事務局HP

  

Posted by 株式会社CSセンター at 09:06Comments(0)Webサイト・各種登録フォーム作成

2021年03月28日

2大学共催 オンラインシンポジウム開催支援

2021年3月27日、オンラインの2大学共催哲学シンポジウムの開催支援を承りました。
弊社ではノートP3台(ホスト用/配信用/視聴者画面確認用/音響用)、映像・音響各種機材一式、オペレーター、音響オペレーター、アカウント取得・設定、参加登録フォーム、アンケート作成、登録者管理、動画収録・編集作業等を担当致しました。

On March 27, 2021, we supported an online two-university co-sponsored philosophy symposium.
Our company, 3 notebooks P (for host / distribution / for viewer screen confirmation / for sound), various video / sound equipment, operator, sound operator, account acquisition / setting, participation registration form, questionnaire creation, registrant management, We was in charge of video recording and editing work, etc.








  

2020年11月29日

オンライン公開シンポジウム終了しました / Online Public Symposium

2020年11月28日に配信されましたオンライン公開シンポジウム無事終了しました。
広報用WEBサイト、参加申込受付業務、アンケート実施、進行台本原案作成、当日会場スタッフ・機材・備品関係の調達、記録等を行いました。

The online public symposium on November 28, 2020, has been successfully delivered.
Our work includes website publicity, registration services, conducting questionnaires, progression script drafting, staff sourcing, equipment & materials procurement, and documentation.







  

2020年11月27日

ホームページの更新作業 / Homepage Updated

MEET事務局様ホームページの更新作業を終了しました。

The update of the MEET Office homepage was successfully completed.   

Posted by 株式会社CSセンター at 15:46Comments(0)Webサイト・各種登録フォーム作成

2020年11月18日

国際シンポジウム オンライン開催支援業務(Webサイト作成)/ Intl. Symposium Web Design

国際シンポジウム オンライン開催支援業務(Webサイト作成)
2020年11月4日~6日に、神戸で開催されました 国際 Symposium のWebサイト構築を承りました。
ログイン制限、動画再生制限、BBS機能付きの各頁で構成されております。
オンラインとなりましたが、多くの方が参加され盛大に開催されました。

Online International Symposium Administrative Support (Website Creation)
We created a website for an international symposium held in Kobe on November 4 through 6, 2020.
It is comprised of login pages, restricted access videos, and message board pages.
Although the symposium was online, it was very well-attended, with 450 participants.



  

2020年10月27日

WEBサイト 及び 登録フォーム作成 / Created Website and Registration Form

京都大学経済研究所 シンポジウム 「持続可能な社会のための政策デザイン~気候変動政策とエネルギー転換~」 のWEBサイト及び登録フォームを作成致しました。

We created a website and registration form for a symposium on "Policy Design for a Sustainable Society—Climate Change Policy and Energy Transformation" hosted by the Kyoto Institute of Economic Research at Kyoto University.



  

2020年09月14日

国際会議支援業務(Webサイト作成) / Intl. Conference Support (Web Design)

2022年9月末~6日間に亘り、大阪で開催されます国際会議のWebサイト構築を承りました。各種案内23頁と各種フォームで構成されております。

Took on website design work for international conference to be held in Osaka over 6 days in late September of 2022. Website to consist of 22 information pages and web forms of all types.




  

Posted by 株式会社CSセンター at 09:00Comments(0)Webサイト・各種登録フォーム作成

2020年04月07日

2020年版HP更新 / Updated the Website

大阪大学産学連携プロジェクトMEET事務局様ホームページの更新作業を行いました。

We updated the website of the Industry - Academia Collaboration Project -"MEET" proceeded by Osaka University.

MEET事務局HP

  

Posted by 株式会社CSセンター at 17:15Comments(0)WebサイトWebサイト・各種登録フォーム作成

2020年03月01日

京都大学経済研究所シンポジウム

2020年3月1日(日)京都大学経済研究所シンポジウム:「持続可能な社会のための政策デザイン~気候変動政策とエネルギー転換~」は、新型コロナウイルスの影響で中止となりましたが、登録メーリングリストの方々へのプロモーション、WEBサイト・WEB申込フォーム作成、お申込みリスト管理、登録の方々への中止のご案内等の事務局業務を承りました。

March 1, 2020 (Sunday) Kyoto University Institute of Economic Research Symposium: "Policy Design for a Sustainable Society -Climate Change Policy and Energy Transition-" was canceled due to the impact of the new coronavirus, but we received secretariat work such as promotion for registered mailing list people, creation of website / WEB application form, application list management, notification of cancellation to registered people.



  

2019年12月16日

国際会議支援業務




EGOS & OS in Kyoto が、2019年12月13日(金)~12月15日(日)迄、京都大学 百周年時計台記念館にて開催されました。
弊社では、下記の諸業務を承りました。

◎参加登録フォーム作成、カード決済、演題投稿フォーム運用
◎プログラム集作成、
◎事務局業務(参加申込受付業務一式、事前受付対応、登録情報の整理・管理・報告、演題投稿・査読に関する問合せ対応・要旨修正対応等一式、査読者への割当・依頼作業等一式、査読結果送信作業、会場・宿泊・懇親会等飲食手配、査証書類作成及び補助業務一式、名札・領収書作成他)
◎当日会場スタッフ
◎食事関連・他手配(レセプション・バンケット、送迎バス手配、コーヒーブレーク)
◎記念品手配
◎謝金・参加支援費用等立替
◎招聘航空券手配及び連絡調整業務

EGOS & OS in Kyoto was held from December 13th (Friday) to December 15th (Sunday), 2019 at Kyoto University Clock Tower Centennial Hall.
We undertook the following services.

◎ Participation registration form creation, card payment, abstract submission form operation
◎Creation of program book,
◎Secretariat work (complete set of work for accepting applications for participation, handling of pre-registration, organization, management and reporting of registered information, response to inquiries regarding submission of abstracts and peer review, response to revision of abstracts, etc., set of tasks such as allocating and requesting referees, peer review Sending results, arrangements for venues, lodging, social gatherings, etc., preparation of visa documents and supporting work, preparation of name tags and receipts, etc.)
◎ Venue staff on the day
◎ Meals and other arrangements (reception, banquet, shuttle bus arrangement, coffee break)
◎ Commemorative gift arrangement
◎Reimbursement for honorarium/participation support expenses
◎ Invitation air ticket arrangement and communication and coordination work  

2019年09月21日

国際会議諸業務




2019年9月15日~20日迄、奈良春日野国際フォーラム 甍~I・RA・KA~にて、全米気象協会(AMS) Conferende on Radar Meteorolog が開催されました。弊社では、下記の諸業務を承りました
◎WEB作成
広報用ページ作成作業一式(スマホ対応)、プログラム(Abst. Ext Abst.付き)リンク及びデータ調整作業、ホテル・エクスカーション予約機能、参加登録フォーム、オンライン決済機能、演題投稿フォーム、査読システム導入、投稿審査料決済フォーム作成、On-Site用簡易フォーム作成
◎事務局業務
参加申込受付業務一式(事前受付・問合せ対応、登録者管理、演題突合せ、リスト作成)
演題投稿受付業務一式(問合せ対応)
招聘者対応(Travel Grant立替・対象者連絡調整、査証申請サポート=書類作成・アドバイス・送付作業等、査証書類送付(DHL)
他事務局業務一式(ブース広報等・ブース関連業務・ホテルブロック管理・飲食・招宴手配・グッズ手配)
プログラム集印刷(印刷用データへの調整作業、印刷製本)
USBメモリー名入れ(データ作成作業=HTMLファイル作成、格納検品梱包作業一式)
エクスカーションツアー企画・手配
各種保険加入手続(賠償責任・傷害・エクスカーション用)
名札・領収書作成(名札ケース・ストラップ手配・名札中紙作成=領収書・ランチTKT…A6版ミシン目入り
参加証明書、差替え用領収書、ショートコース領収書、投稿料領収書
グッズ作成手配(PENMO、リーガルパッド、セルトナ ポータブルバッグ、ゼブラ スタイラスC1、大判耐風折畳傘、扇子)

From September 15th to 20th, 2019, the American Meteorological Society (AMS) Conference on Radar Meteorolog was held at the Kasugano International Forum in Nara. We undertook the following tasks
◎ WEB creation
PR page creation set (smartphone compatible), program (with Abst. Ext Abst.) link and data adjustment work, hotel excursion reservation function, participation registration form, online payment function, abstract submission form, peer review system introduction, submission review Creation of fee payment form, creation of simple form for on-site
◎ Secretariat work
Participation application reception work (advance reception, inquiry response, registrant management, presentation matching, list creation)
A set of abstract submission reception tasks (inquiries)
Invited person support (Travel Grant reimbursement/eligibility contact and adjustment, visa application support = document preparation, advice, sending work, etc., visa document sending (DHL)
Other secretariat work (booth public relations, booth related work, hotel block management, food and drink, banquet arrangement, merchandise arrangement)
Program book printing (adjustment work for printing data, printing bookbinding)
USB memory name engraving (data creation work = HTML file creation, storage inspection packing work set)
Excursion tour planning and arrangement
Various insurance procedures (for liability, injury, and excursions)
Name tag/receipt creation (name tag case/strap arrangement/name tag inner paper creation = receipt/lunch TKT…A6 perforated)
Participation certificate, replacement receipt, short course receipt, submission fee receipt
Goods production arrangement (PENMO, legal pad, Sertona portable bag, Zebra stylus C1, large windproof folding umbrella, folding fan)




◎当日運営・機材・備品関係
廃棄物処理、スクリーン・スイッチャーPC他機材・備品一式、ディスプレィ、ノートPC、ファイルサーバーシステム他備品一式、看板類(吊り看板、企業展示社名版、アームライト、配線)、オペレータ、参加者受付・誘導・給仕・企業受付・準備
◎エクスカーションツアー催行
観光バス、各種拝観料クーポン、英語ガイド

◎ On the day operation, equipment and fixtures
Waste disposal, screen, switcher PC and other equipment/equipment set, display, notebook PC, file server system and other equipment set, signboards (hanging signboard, company exhibition company name plate, arm light, wiring), operator, participant reception/guidance ・Serving, company reception, preparation
◎ Excursion tour
Sightseeing bus, various admission fee coupons, English guide



  

2019年09月08日

国際会議支援業務




2019年9月6日~7日迄、奈良春日野国際フォーラム 甍~I・RA・KA~にて、60th anniversary commemorative project by the Japan Research Association for Textile End-Uses "Comfort and Smart Textile International Symposium 2019"  が開催されました。弊社では、下記の諸業務を承りました

国際大会専用WEBサイト作成・更新作業
参加登録・決済フォーム作成・運用
参加者登録管理・問合せ対応
カード決済管理業務
取消・返金業務
受付リスト作成
海外講演者招聘

From September 6th to 7th, 2019, the 60th anniversary commemorative project by the Japan Research Association for Textile End-Uses "Comfort and Smart Textile International Symposium 2019" will be held at Nara Kasugano International Forum I・RA・KA. was held. We undertook the following tasks

Creation and updating of the website for the international competition
Participation registration/settlement form creation/operation
Participant registration management and inquiry response
Card payment management business
Cancellation/refund business
Create reception list
Invitation of overseas speakers  

2019年08月11日

国際会議諸業務

2019年8月6日~10日迄、立命館大学衣笠キャンパスにて、DiGRA 2019 が開催されました。
弊社では、下記諸業務を承りました。




◎WEBフォーム作成等
Paypalフォーム作成=フォーム設定(英) 参加登録・カード決済
◎事務局業務
参加申込受付業務、事前受付対応、入金管理、登録情報の整理・報告
招へい者対応、査証書類作成、査証申請書類送付、基調講演者ホテル手配
謝金・旅費立替支払い、源泉徴収代行
銀行口座開設、アルバイト給計算・立替支払い、源泉徴収代行
食事手配、収支管理表作成、事後事務処理費用
イベント保険加入、年会費徴収代行
プログラム集印刷製本、データ整理編集
ランチ・ディナー・コーヒーブレーク費用立替
◎グッズ製作
コングレスバッグ作成、ネームタグ作成(名札及び領収書中紙作成及び名札ケース手配)
オリジナル扇子作成、ノートパッド・ボールペン手配、記念品購入(百人一首)、ロゴシール作成
◎当日会場スタッフ・PCレンタル
当日準備運営要員(受付リーダー、受付スタッフ)、ノートPCレンタル、
◎送迎バス手配
◎エクスカーションツアー企画・催行
貸切バス手配、英語ガイド手配

◎ WEB form creation etc.
Paypal form creation = Form setting (English) Participation registration / credit card payment
◎ Secretariat work
Participation application reception work, pre-reception correspondence, deposit management, organization and reporting of registration information
Invited guests, preparation of visa documents, sending of visa application documents, hotel arrangements for keynote speakers
Reward/travel expenses advance payment, withholding tax agent
Bank account opening, part-time job payroll calculation/advance payment, withholding tax agency
Meal arrangement, income and expenditure management table creation, post-processing expenses
Event insurance subscription, annual fee collection agent
Program book printing bookbinding, data organization editing
Reimbursement for lunch/dinner/coffee break
◎ Goods production
Congress bag creation, name tag creation (name tag and receipt paper creation, and name tag case arrangement)
Making an original folding fan, arranging notepads and ballpoint pens, purchasing souvenirs (Hyakunin Isshu), making logo stickers
◎Venue staff and PC rental on the day
On the day preparation operation personnel (reception leader, reception staff), notebook PC rental,
◎Shuttle bus arrangement
◎ Excursion tour planning and execution
Charter bus arrangement, English guide arrangement  

2019年07月07日

市民公開シンポジウム:事前登録、当日準備・設営




2019年7月6日(土)に、京都大学経済研究所シンポジウム:「文明と国際経済の地平~G20大阪サミットを受けて~」 が、京都大学国際科学イノベーション棟5階シンポジウムホールにて開催されました。弊社では、下記諸業務を承りました。

◎事務局業務
ホームページ作成・登録フォーム作成、リピーターへの広報、ポスター・チラシ印刷、ポスター・チラシ発送業務請負、当日配布資料印刷、アンケート印刷及び集計、進行台本原案作成
◎当日設営
登壇者前垂れ・看板(立て看板、矢印自立サイン)作成・設置・撤収
筆記用具・メモ用紙、ノートパソコン、シームレススイッチャー、モニター、RGB分配器、ワイヤレス操作セット、卓上ライト、アナログミキサー、マイク、卓上マイクスタンド、ICレコーダー録音、業務用カメラ、フィールドミキサー他
◎当日準備運営スタッフ
映像・音響オペレーター、進行管理者、受付等(会場誘導含む)

◎ Secretariat work
Website creation/registration form creation, PR for repeat customers, poster/flyer printing, poster/flyer shipping contract, printing of handouts on the day, printing and tallying of questionnaires, drafting of progress scripts
◎ Set up on the day
Creation, installation, and removal of the speaker's banner and signboards (standing signboards, free-standing arrow signs)
Writing utensils/memo pads, laptops, seamless switchers, monitors, RGB distributors, wireless operation sets, desktop lights, analog mixers, microphones, desktop microphone stands, IC recorders, professional cameras, field mixers, etc.
◎Preparation staff on the day
Video and audio operators, progress managers, receptionists, etc. (including venue guidance)  

2019年05月25日

2019年版HP更新 Updating the Website

大阪大学産学連携プロジェクトMEET事務局様ホームページの更新作業を行いました。

We updated the website of the Industry - Academia Collaboration Project -"MEET" proceeded by Osaka University.




  

Posted by 株式会社CSセンター at 11:07Comments(0)WebサイトWebサイト・各種登録フォーム作成