学内・学会事務請負、翻訳・通訳、デザイン、Web、招聘、国際シンポジウム運営、学術渡航

2024年01月18日

L-Insight“若手研究者の海外留学・海外転職、再考――パンデミック後の研究キャリア選択”

1月27日に行われたL-Insight“若手研究者の海外留学・海外転職、再考――パンデミック後の研究キャリア選択”、京都大学百周年記念時計台記念ホールで開催されました。当社は、参加者の登録と連絡、講演者への連絡、映像音響技術者および機材の手配、受付サポートなどの諸業務を承りました。

At the L-INSIGHT Career Program Global Mobility for Early Career Researchers in Post-pandemic World symposium held on January 27th at Kyoto University’s Centennial Clock Tower Memorial Hall. Our company provided various services, including handling attendee registration and contacting attendees, contacting speakers, arrangement of audiovisual technicians and equipment, and day of reception support.

L-insight 1L-insight 2L-insight 3


  

Posted by 株式会社CSセンター at 15:01Comments(0)シンポジウム

2023年12月01日

CiRA国際シンポジウム2023

CiRA国際シンポジウム2023シン・CiRA ~The voyage of discovery by having new eyes~は京都大学百周年記念時計台記念ホールで開催されました。当社は、当社は、登壇者の旅行および宿泊手配、参加者の登録処理、ポスターと看板のデザインと印刷、ウェブサイト作成、登壇者の送迎手配、参加者への連絡、映像音響技術者および機材の手配、当日の受付サポートなどの諸業務を承りました。

At the CiRA 2023 International Symposium シン・CiRA ~The voyage of discovery by having new eyes~ held at Kyoto University’s Centennial Clock Tower Memorial Hall. Our company provided various services, including travel and accommodation arrangements for speakers, handling attendee registration, designed and printed poster and signboard, website creation, arranging transportation for speakers, contacting attendees, arrangement of audiovisual technicians and equipment, and day of reception support.

CiRA 1CiRA 2

  

Posted by 株式会社CSセンター at 13:00Comments(0)シンポジウム

2023年10月30日

Blockchain Kaigi 2023 国際ワークショップ

Blockchain Kaigi 2023 国際ワークショップは理化学研究所 神戸キャンパス 融合連携イノベーション推進棟(RIKEN IIB)で開催されました。当社は、当社は、参加者の登録処理、英語および日本語での現地スタッフの提供、ポスターのデザインと印刷、案内板や名札のデザインと印刷、ランチボックスの手配、そしてウェブサイトの作成などの諸業務を承りました。

At the Blockchain Kaigi 2023 symposium, held at the RIKEN Kobe Campus Integrated Innovation Building (IIB). Our company provided various services including, handling attendee registration, provided on onsite staff in English and Japanese, poster design and printing, guidance sign and nametag design and printing, lunch box arrangement, and website creation.

blockchain 1block 2

  

Posted by 株式会社CSセンター at 12:10Comments(0)シンポジウムセミナー

2023年06月08日

Gala Dinner IEEE IFCS-EFTF 2023 in Toyama

During the conference we had the opportunity of attending the Gala Dinner for IEEE IFCS-EFTF 2023 conference which was held in Shogawa, about 50min away from Toyama City.

富山市からバスで50分、庄川での Gala Dinner
大型観光バス10台での送迎となりました。



  

Posted by 株式会社CSセンター at 17:09Comments(0)シンポジウム

2023年06月08日

IEEE IFCS-EFTF 2023 in Toyama

At Toyama International Conference Center we provided operational support work for the
IEEE IFCS-EFTF 2023 conference which was held between May 15th to 19th. (Video/audio equipment and technicians, reception staff, on-site attendee support). We also helped with visa support for some of the attendees.

富山国際会議場で、5月15日から19日にかけて開催されたIEEE IFCS-EFTF 2023カンファレンス。
弊社では、日本査証申請支援、プログラム冊子作成支援、映像音響技術者及び機材手配、収録動画データの字幕付け、展示備品・コーヒーブレーク・他備品消耗品購入立替等の諸業務を承りました。


  

Posted by 株式会社CSセンター at 14:54Comments(0)シンポジウム

2023年04月22日

CSセンタースタッフ募集!

旅行業務、事務局業務(大学・研究機関・学会)、国際会議運営等のスタッフを募集しております。
海外との連絡業務が多い為、英語に精通している方を希望します。
国籍は問いません。待遇等詳細はお問合せ下さい。

E-mail: csw@cscenter.co.jp
TEL 075-241-9620


[Recruitment]

Now we are looking for a staff who is familiar with English to help one of the most important tasks of our company which is preparation and management for international conferences, symposia, and seminars held by universities and research institutions.
Any nationalities are welcome.
Please contact us if you are interested in joining us.

E-mail: csw@cscenter.co.jp
TEL 075-241-9620
  

Posted by 株式会社CSセンター at 13:26Comments(0)CSセンター

2023年04月03日

2023年版HP更新 / Updated the Website

大阪大学のプロジェクト事務局様ホームページの更新作業を行いました。

We updated the website of the Industry - Academia Collaboration Project -"MEET" proceeded by Osaka University.  

Posted by 株式会社CSセンター at 18:18Comments(0)Webサイト

2023年03月31日

国際会議開催業務 ハイブリッド開催

2023年3月29日(水)ー30日(木)に開催されましたハイブリッド会議にて、同時通訳・逐次通訳・通訳機材・映像機材及び技術員による支援業務を承りました。

At the hybrid conference held from March 29 (Wednesday) to 30 (Thursday), 2023, we provided support by simultaneous interpretation, consecutive interpretation, interpretation equipment, video equipment, and technicians.






  

2023年03月12日

退職記念講演会 ハイブリッド開催

2023年3月11日(土)に京都大学時計台記念館で開催の退職記念講演会において、映像・音響機材・技術員による開催支援業務を承りました。

At the commemorative lecture held at Kyoto University Clock Tower Memorial Hall on March 11, 2023 (Saturday), we support the event with video and audio equipment and technicians.




  

2023年03月10日

サービス学会第11回国内大会 インセンティブツアー

2023年3月10日(金)に高台寺お茶体験。清水寺等のインセンティブツアーを企画造成催行を致しました。
中型バス、ガイド、拝観・駐車場手配も担当致しました。

Kodaiji Tea Experience on Friday, March 10, 2023. We planned and created an incentive tour for Kiyomizu-dera Temple.
We were also in charge of arranging medium-sized buses, guides, visits and parking lots.




  

Posted by 株式会社CSセンター at 21:19Comments(0)ツアー

2023年03月09日

オンライン国際シンポジウム

2023年3月9日日本時間20時より、アメリカ、フランス、中国、フィリピン、日本を結んだオンライン国際シンポジウムの映像・音響機材及び技術員にての支援業務及び、YouTube公開用動画の収録・編集を承りました。

From 20:00 Japan time on March 9, 2023, we provided video and audio equipment and technical support for an online international symposium connecting the United States, France, China, the Philippines, and Japan, and record and edit videos for YouTube.



  

2023年03月08日

戦略的パートナーシップ ジョイントシンポジウム

2023年3月7日(火)~8日(水)対面開催の Kyoto University - University of Zurich Strategic Partnership Joint Symposium 2023 にて、各種支援業務を承りました。

<<< 支援業務抜粋 >>>、
参加者 ・一般参加者 情報の 収集 及び名簿作成、参加登録フォーム作成、発表用データ収集ホテル~会場送迎バス手配、当日配布物セット、誘導 案内掲示 等 の作成、タイトルスライド作成、座席表・ 背割り席札作成前垂れ作成、名札作成、コーヒーブレイク準備、ランチメニュー札作成・設置、マニュアル・進行台本作成、司会・進行要員(英語)、レセプション・ディナー対応(手配・座席表・席札作成)、ケータリング対応(ベジタリアン/グルテンフリーメニュー及びハラルメニュー対応)、メニュー札に原材料名を日英併記、特定原材料7品目及び特定原材料21品目の表示、エクスカーション企画・催行(英語ガイド、バス手配、入場料・駐車場料立替他)、当日運営映像音響関連機材、技術員、写真撮影カメラマン、その他

We provided various support services at Kyoto University - University of Zurich Strategic Partnership Joint Symposium 2023 held face-to-face from March 7th (Tuesday) to 8th (Wednesday), 2023.

<<< Support work excerpt >>>,
Participants/general participants Collect information and create a name list, create a registration form, collect data for presentations Arrange for a shuttle bus from the hotel to the venue, create a set of handouts on the day, guide signage, etc., create a title slide, create a seating chart and split seats Tag creation, name tag creation, coffee break preparation, lunch menu tag creation/installation, manual/progress script creation, moderator/facilitator (English), reception/dinner support (arranging/seating chart/seat tag creation), catering support (vegetarian / gluten-free menu and halal menu available), ingredient names written in Japanese and English on the menu tag, indication of 7 specified ingredients and 21 specified ingredients, excursion planning and execution (English guide, bus arrangement, entrance fee, parking lot) Charge payment, etc.), operation on the day Audiovisual equipment, technical staff, photography cameraman, etc.











  

2023年03月03日

アカデミックカンファレンス 諸業務

2023年3月2日開催の立命館ゲーム研究センター アカデミックカンファレンス にて動画撮影、スチール写真撮影業務を承りました。

At the Ritsumeikan Game Research Center Academic Conference held on March 2, 2023, we provided the videography and still photography work.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 21:20Comments(0)シンポジウム研究交流会国際会議

2023年02月12日

市民公開シンポジウム ハイブリッド開催支援 

京都御所蛤御門前の京都ガーデンパレスホテル 葵の間にて、2023年2月11日(土)開催の京都大学経済研究所シンポジウムにて事務局業務及び当日運営支援業務を承りました。(映像・音響機材及び技術員、受付t要員、参加登録フォーム作成。登録者管理・問合せ対応、アンケートフォーム作成、Zoom アカウント設定等)

At Kyoto Garden Palace Hotel Aoi-no-ma in front of the Kyoto Imperial Palace Hamaguri Gomon, we provided the secretarial work and operational support work on the day of the Kyoto University Institute of Economic Research Symposium held on Saturday, February 11, 2023. (Video/audio equipment and technicians, reception staff, participation registration form creation, registrant management/inquiry response, questionnaire form creation, Zoom account settings, etc.)










  

Posted by 株式会社CSセンター at 15:17Comments(0)シンポジウム

2023年02月06日

認定再生医療等委員会教育研修会  準備、配信、運営補助業務

2023年2月5日(日)に配信会場 大阪大学マルチメディアホールにてオンラインで開催されました教育研修会の準備、配信、運営補助の下記業務を承りました。

(1)事前準備
1. Zoom Webinar 設定
事前登録フォーム設定、投票機能(開催途中でのアンケート設定)、終了後アンケート作成(Googleフォーム)、その他のウェビナー設定、注意事項スライド作成
2. 講演資料準備
各講演資料データ収集、PDF製本データ作成、パワーポイントをPDF変換し統合、PDF講演資料送付(Dropbox利用)、Dropboxリンク送付
3. フライヤー作成(A4サイズカラー片面)
4. 申込者対応
申込受付、申込者への案内、問い合わせ対応

(2)当日配信関係
1. 当日技術スタッフ
Zoomホストオペレーター1名、音響オペレーター1名、全体管理スタッフ1名、カメラマン1名、収録管理スタッフ(Zoom機能)1名
2. 当日映像音響各種機材

(3)事後業務
1. 収録動画加工・公開
2. 修了証発行・送付作業修了証発行者リスト整備(参加登録リスト、事後アンケート照合作業等)一式

On February 5, 2023 (Sunday), we provided the following for the preparation, distribution, and operation assistance of the educational training held online at the Osaka University Multimedia Hall.

(1) Advance preparation
1. Zoom Webinar Settings
Pre-registration form settings, voting function (questionnaire settings during the event), questionnaire creation after completion (Google form), other webinar settings, notes slide creation
2. Preparation of presentation materials
Data collection for each presentation, creation of PDF binding data, conversion of PowerPoint to PDF and integration, sending PDF presentation materials (using Dropbox), sending Dropbox links
3. Flyer creation (A4 size color single side)
4. Dealing with applicants
Accepting applications, providing guidance to applicants, responding to inquiries

(2) Same-day distribution
1. Technical staff on the day
1 Zoom host operator, 1 sound operator, 1 general management staff, 1 cameraman, 1 recording management staff (Zoom function)
2. Various video and audio equipment on the day

(3) After-work
1. Recorded video processing and publishing
2. Completion certificate issuance/sending work Completion certificate issuer list preparation (participation registration list, post-questionnaire collation work, etc.)



  

2023年01月28日

ハイブリッド開催のキャリアプログラムにての配信・会場設営業務

京都大学時計台記念館で2023年1月27日にハイブリッド開催のプログラムにて下記諸業務を承りました。

機材・備品・設定等、同時通訳機材、Zoomオペレーター(ホスト)、映像オペレーター、音響オペレーター、カメラマン、技術管理スタッフ、通訳機材技術スタッフ、受付・会場スタッフ、動画収録スタッフ、同時通訳者
立て看板、矢印サイン、案内用印刷物、アクリル板、消毒液等、グループディスカッション用PC台、タイトルスライド作成、進行台本作成、Zoomアカウント設定、文字起こし(英語・日本語)、参加者リスト整理・突合せ(オンサイト・オンライン)、動画収録作業他

We provided the following services for the hybrid program held on January 27, 2023 at the Kyoto University Clock Tower Memorial Hall.

Equipment, fixtures, settings, etc., simultaneous interpretation equipment, Zoom operator (host), video operator, sound operator, cameraman, technical management staff, interpretation equipment technical staff, reception/venue staff, video recording staff, simultaneous interpreter

Signboards, arrow signs, information printed materials, acrylic boards, disinfectant, etc., PC stand for group discussion, title slide creation, progress script creation, Zoom account settings, transcription (English / Japanese), participant list sorting and collation (onsite/online), video recording work, etc.






  

2022年08月23日

A2ポスター、A4フライヤーのデザイン、データ作成、印刷

A2ポスター、A4フライヤーのデザイン、データ作成、印刷を承りました。

We designed and printed A2 posters and A4 flyers.



  

2022年08月23日

A2両面カラーポスター

2022年10月4日(火)開催の ACT japan フォーラム
アカデミア臨床開発Update~遺伝子治療のフロンティア~のA2サイズポスター(カラー両面)のデータ作成を承りました。

ACT Japan Forum to be held on Tuesday, October 4, 2022
We created an A2 size poster (both sides in color) for Academia Clinical Development Update -Frontier of Gene Therapy.




  

2022年08月19日

ハイブリッド国際会議支援

2022年8月4日~5日に東北大学の片平キャンパスで開催されましたハイブリッド国際の支援業務を承りました。
弊社では、広報WEBページ、講演申込・予稿投稿・参加登録フォーム作成、動画収録及びダイジェスト作成、当日配信機材、技術スタッフ、英語対応、受付、誘導版、名札作成、コロナ感染対策等の業務を担当させていただきました。

We supported the hybrid international event held at Katahira Campus of Tohoku University on August 4th and 5th, 2022.
At our company, we were in charge of public relations web page, lecture application / abstract submission / participation registration form creation, video recording and digest creation, delivery equipment on the day, technical staff, English support, reception, guidance version, name tag creation, corona infection countermeasures, etc.




  

2022年07月20日

A2両面カラーポスター

フォトニクス生命工学研究開発拠点キックオフシンポジウム、異分野融合型研究開発推進支援事業シンポジウムのポスターを作成致しました。

Created posters for Photonics and Biotechnology Research and Development Center Kick-off Symposium and Interdisciplinary R&D Promotion Support Project Symposium.





  

2022年07月11日

委嘱状作成

弊社事務局担当の学会理事・顧問の委嘱状作成・発送作業を行いました。

We created and sent letters of commission for academic society directors and advisors in charge of our secretariat.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 14:28Comments(0)学会事務局業務事務請負、翻訳・通訳、人材派遣

2022年07月05日

A4カラーパンフレット データ作成・翻訳・編集・印刷

国立大学医学部附属病院未来医療開発部 各部門案内パンフレットの作成を承りました。
A4サイズ6部門(日本語・英語) 両面カラー

We created a pamphlet for each department of the Future Medical Development Department, National University Hospital.
A4 size 6 divisions (Japanese / English) Double-sided color




  

Posted by 株式会社CSセンター at 18:31Comments(0)

2022年07月05日

大学部局案内冊子データ作成・翻訳・編集・印刷

大阪大学部局の組織案内冊子のデータ作成・編集・印刷を承りました。
A4サイズ/フルカラー/16頁建て

We supervised the data creation, editing, and printing of the organization guide booklet of the Osaka University department.
A4 size / full color / 16 pages


  

2022年07月04日

学術書籍販売 We sold the Academic book

助剤でこんなに変わるセラミックス (増補2013年改訂版)
本体定価30,000円(税別)  2013年07月01日
を販売いたしました。

"Ceramics that change this much with auxiliary agents"
The main unit price is 30,000 yen (excluding tax)
On July 01, 2013



  

Posted by 株式会社CSセンター at 15:00Comments(0)学術関連書籍、月刊誌

2022年06月30日

テープ起こし・要約作成

大学院入試説明会での講演のテープ起こし及び要約作業を承りました。

We did the transcription and summarization work of the lecture at the graduate school entrance examination briefing session.  

Posted by 株式会社CSセンター at 19:10Comments(0)テープ起こし事務請負、翻訳・通訳、人材派遣

2022年06月20日

ポスターデザイン、印刷(屋外防水A0・他)

2022年7月8日(金)開催のコロキウム。
ポスターデザイン、印刷を承りました。

Colloquium to be held on Friday, July 8, 2022.
We did the poster design and printing



  

2022年06月03日

CSセンタースタッフ募集!

CSセンタースタッフ募集!

事務局業務(大学・研究機関・学会)、国際会議運営等のスタッフを募集しております。
海外との連絡業務が多い為、英語に精通している方を希望します。
国籍は問いません。待遇等詳細はお問合せ下さい。

E-mail: csw@cscenter.co.jp
TEL 075-241-9620


[Recruitment]

Now we are looking for a staff who is familiar with English to help one of the most important tasks of our company which is preparation and management for international conferences, symposia, and seminars held by universities and research institutions.
Any nationalities are welcome.
Please contact us if you are interested in joining us.

E-mail: csw@cscenter.co.jp
TEL 075-241-9620


*********************************************
*********************************************
こちらの求人は充足しました!
◆京都大学(本部構内/京都市左京区吉田本町)での「事務補佐員」の求人です。

[勤務場所] 京都大学学際融合教育研究推進センター 地域連携教育研究推進ユニット

[職務内容] 地域連携教育研究推進ユニットに関わる事務補佐
私学経営アカデミーに関連する業務(日程調整、講義資料等準備、謝金手続き、外部講師連絡・受講生対応等の運営)、予算管理等

[資格等] PC操作(Word, Excel, 電子メール等)全般に精通していること。Zoom等オンライン関連ソフトの使用経験があること。
※国立大学法人等における事務補佐業務の経験があれば尚望ましい

[雇用期間] 2022年7月1日~2023年3月31日(雇用期間満了後、最長5年以内で更新の場合もあり)

[勤務形態] 週3日、1日6時間実働
・9時~17時(休憩12-13時の1時間)で応相談
(例)9時~16時又は10時~17時
※土日祝休、年末年始、創立記念日、夏季一斉休業日を除く

[時間給] 1,200円

[諸手当] 通勤手当、超過勤務手当

[問合せ] E-mail: csw@cscenter.co.jp(電話075-241-9620)
  

Posted by 株式会社CSセンター at 16:23Comments(0)CSセンター事務請負、翻訳・通訳、人材派遣

2022年06月03日

合格証発行、入金管理、発送業務請負(漢字教育士合格証発行事務局) / Secretariat Duty

漢字教育士合格証発行事務、2022年4月末締切分の合格証発行、入金管理、発送業務を承りました。

We issued the certificate of completion and send them to the successful applicants as the secretariat of the "Kanji Educator" qualification certification course.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 16:21Comments(0)事務請負、翻訳・通訳、人材派遣

2022年04月20日

ハイブリッド国際ワークショップのウェブサイト作成

2022年8月、東北大学で開催のWEBサイト及び登録フォームの作成を担当させていただきました。

In August 2022, we were in charge of creating the website and registration form held at Tohoku University.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 17:47Comments(0)Webサイト・各種登録フォーム作成

2022年04月06日

2022年版HP更新 / Updated the Website

大阪大学のプロジェクト事務局様ホームページの更新作業を行いました。

We updated the website of the Industry - Academia Collaboration Project -"MEET" proceeded by Osaka University.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 18:05Comments(0)Webサイト・各種登録フォーム作成