学内・学会事務請負、翻訳・通訳、デザイン、Web、招聘、国際シンポジウム運営、学術渡航

2024年01月18日

L-Insight“若手研究者の海外留学・海外転職、再考――パンデミック後の研究キャリア選択”

1月27日に行われたL-Insight“若手研究者の海外留学・海外転職、再考――パンデミック後の研究キャリア選択”、京都大学百周年記念時計台記念ホールで開催されました。当社は、参加者の登録と連絡、講演者への連絡、映像音響技術者および機材の手配、受付サポートなどの諸業務を承りました。

At the L-INSIGHT Career Program Global Mobility for Early Career Researchers in Post-pandemic World symposium held on January 27th at Kyoto University’s Centennial Clock Tower Memorial Hall. Our company provided various services, including handling attendee registration and contacting attendees, contacting speakers, arrangement of audiovisual technicians and equipment, and day of reception support.

L-insight 1L-insight 2L-insight 3


  

Posted by 株式会社CSセンター at 15:01Comments(0)シンポジウム

2023年12月01日

CiRA国際シンポジウム2023

CiRA国際シンポジウム2023シン・CiRA ~The voyage of discovery by having new eyes~は京都大学百周年記念時計台記念ホールで開催されました。当社は、当社は、登壇者の旅行および宿泊手配、参加者の登録処理、ポスターと看板のデザインと印刷、ウェブサイト作成、登壇者の送迎手配、参加者への連絡、映像音響技術者および機材の手配、当日の受付サポートなどの諸業務を承りました。

At the CiRA 2023 International Symposium シン・CiRA ~The voyage of discovery by having new eyes~ held at Kyoto University’s Centennial Clock Tower Memorial Hall. Our company provided various services, including travel and accommodation arrangements for speakers, handling attendee registration, designed and printed poster and signboard, website creation, arranging transportation for speakers, contacting attendees, arrangement of audiovisual technicians and equipment, and day of reception support.

CiRA 1CiRA 2

  

Posted by 株式会社CSセンター at 13:00Comments(0)シンポジウム

2023年10月30日

Blockchain Kaigi 2023 国際ワークショップ

Blockchain Kaigi 2023 国際ワークショップは理化学研究所 神戸キャンパス 融合連携イノベーション推進棟(RIKEN IIB)で開催されました。当社は、当社は、参加者の登録処理、英語および日本語での現地スタッフの提供、ポスターのデザインと印刷、案内板や名札のデザインと印刷、ランチボックスの手配、そしてウェブサイトの作成などの諸業務を承りました。

At the Blockchain Kaigi 2023 symposium, held at the RIKEN Kobe Campus Integrated Innovation Building (IIB). Our company provided various services including, handling attendee registration, provided on onsite staff in English and Japanese, poster design and printing, guidance sign and nametag design and printing, lunch box arrangement, and website creation.

blockchain 1block 2

  

Posted by 株式会社CSセンター at 12:10Comments(0)シンポジウムセミナー

2023年06月08日

Gala Dinner IEEE IFCS-EFTF 2023 in Toyama

During the conference we had the opportunity of attending the Gala Dinner for IEEE IFCS-EFTF 2023 conference which was held in Shogawa, about 50min away from Toyama City.

富山市からバスで50分、庄川での Gala Dinner
大型観光バス10台での送迎となりました。



  

Posted by 株式会社CSセンター at 17:09Comments(0)シンポジウム

2023年06月08日

IEEE IFCS-EFTF 2023 in Toyama

At Toyama International Conference Center we provided operational support work for the
IEEE IFCS-EFTF 2023 conference which was held between May 15th to 19th. (Video/audio equipment and technicians, reception staff, on-site attendee support). We also helped with visa support for some of the attendees.

富山国際会議場で、5月15日から19日にかけて開催されたIEEE IFCS-EFTF 2023カンファレンス。
弊社では、日本査証申請支援、プログラム冊子作成支援、映像音響技術者及び機材手配、収録動画データの字幕付け、展示備品・コーヒーブレーク・他備品消耗品購入立替等の諸業務を承りました。


  

Posted by 株式会社CSセンター at 14:54Comments(0)シンポジウム

2023年03月03日

アカデミックカンファレンス 諸業務

2023年3月2日開催の立命館ゲーム研究センター アカデミックカンファレンス にて動画撮影、スチール写真撮影業務を承りました。

At the Ritsumeikan Game Research Center Academic Conference held on March 2, 2023, we provided the videography and still photography work.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 21:20Comments(0)シンポジウム研究交流会国際会議

2023年02月12日

市民公開シンポジウム ハイブリッド開催支援 

京都御所蛤御門前の京都ガーデンパレスホテル 葵の間にて、2023年2月11日(土)開催の京都大学経済研究所シンポジウムにて事務局業務及び当日運営支援業務を承りました。(映像・音響機材及び技術員、受付t要員、参加登録フォーム作成。登録者管理・問合せ対応、アンケートフォーム作成、Zoom アカウント設定等)

At Kyoto Garden Palace Hotel Aoi-no-ma in front of the Kyoto Imperial Palace Hamaguri Gomon, we provided the secretarial work and operational support work on the day of the Kyoto University Institute of Economic Research Symposium held on Saturday, February 11, 2023. (Video/audio equipment and technicians, reception staff, participation registration form creation, registrant management/inquiry response, questionnaire form creation, Zoom account settings, etc.)










  

Posted by 株式会社CSセンター at 15:17Comments(0)シンポジウム

2021年11月24日

ハイブリッド開催の国際シンポジウムにて各種支援業務を承りました

2021年11月21日-23日に開催の国際シンポジウムにて各種支援業務を承りました。
会場は、神戸大学出光佐三記念六甲台講堂 にてハイブリッド形式にて無事終了いたしました。
弊社では、WEBサイト作成、書家 上田普氏による書下ろしメインビジュアル制作、当日配信用イメージ動画制作、シンポジウム全体進行管理業務、事前準備業務(主催者会場との調整及び打合せ、技術者手配・打合せ、ディレクター手配及び打合せ、他関連業務)、当日運営(設営管理、当日会場配信管理、会場連絡調整、関係業者管理、搬入出管理、問題発生時対応、他関連業務)、配信・映像・音響機材、オペレーター(配信・映像・音響)、カメラマン、イベントディレクター、英語ディレクター、動画収録・編集、オンデマンド公開関連作業、同時通訳者手配、同時通訳機材、立て看板、各種サイン作成等の諸業務を承りました。

We provided support services at the international symposium held from November 21st to 23rd, 2021.
The venue was successfully completed in a hybrid format at the Idemitsu Sazo Memorial Rokkodai Auditorium at Kobe University.
Our company provided, website creation, main visual production by calligrapher Hiroshi Ueta, image video production for distribution on the day, overall progress management work of the symposium, advance preparation work (coordination and meeting with the organizer venue, arrangement and meeting of engineers, Director arrangement and meetings, other related work), same-day operation (setup, same-day venue distribution, venue contact coordination, related company, carry-in / out, problem response, other related work), distribution / video / audio equipment. We oversaw various tasks such as operator (delivery / video / sound), photographer, event director, English director, video recording/editing, on-demand publishing related work, simultaneous interpreter arrangement, simultaneous interpretation equipment, standing signboard, and various sign creation.





  

2021年06月02日

『書』 及び WEBデザイン及びコーディング

2021年11月21日~23日に開催されます国際シンポジウムの 『書』 及び WEBデザイン及びコーディングを担当させていただきました。書家の上田普氏が今回のシンポジウムの為に書下ろした作品、「極」 を使用した印象的なサイトとなっております。

We helped create a calligraphy book and web design and coding of the international symposium to be held from November 21st to 23rd, 2021. It is an impressive site that uses the work "Goku" written by calligrapher Hiroshi Ueta for this symposium




http://www.uetahiroshi.com/
https://www.facebook.com/hiroshi.ueta.92
  

2020年03月01日

京都大学経済研究所シンポジウム

2020年3月1日(日)京都大学経済研究所シンポジウム:「持続可能な社会のための政策デザイン~気候変動政策とエネルギー転換~」は、新型コロナウイルスの影響で中止となりましたが、登録メーリングリストの方々へのプロモーション、WEBサイト・WEB申込フォーム作成、お申込みリスト管理、登録の方々への中止のご案内等の事務局業務を承りました。

March 1, 2020 (Sunday) Kyoto University Institute of Economic Research Symposium: "Policy Design for a Sustainable Society -Climate Change Policy and Energy Transition-" was canceled due to the impact of the new coronavirus, but we received secretariat work such as promotion for registered mailing list people, creation of website / WEB application form, application list management, notification of cancellation to registered people.



  

2019年10月27日

市民公開シンポジウム:事前登録、当日準備・設営




2019年10月26日(土)に、京都大学経済研究所シンポジウム:「根拠に基づく政策のつくりかた」 が、京都大学国際科学イノベーション棟5階シンポジウムホールにて開催されました。弊社では、下記諸業務を承りました。

◎事務局業務
ホームページ作成・登録フォーム作成、リピーターへの広報、ポスター・チラシ印刷、ポスター・チラシ発送業務請負、当日配布資料印刷、アンケート印刷及び集計、進行台本原案作成
◎当日設営
登壇者前垂れ・看板(立て看板、矢印自立サイン)作成・設置・撤収
筆記用具・メモ用紙、ノートパソコン、シームレススイッチャー、モニター、RGB分配器、ワイヤレス操作セット、卓上ライト、アナログミキサー、マイク、卓上マイクスタンド、ICレコーダー録音、業務用カメラ、フィールドミキサー他
◎当日準備運営スタッフ
映像・音響オペレーター、進行管理者、受付等(会場誘導含む)

On Saturday, October 26, 2019, the Kyoto University Institute of Economic Research Symposium: "Evidence-Based Policy Making" was held at the Symposium Hall on the 5th floor of the Kyoto University International Science Innovation Building. We undertook the following operations.

◎ Secretariat work
Website creation/registration form creation, PR for repeat customers, poster/flyer printing, poster/flyer shipping contract, printing of handouts on the day, printing and tallying of questionnaires, drafting of progress scripts
◎ Set up on the day
Creation, installation, and removal of the speaker's banner and signboards (standing signboards, free-standing arrow signs)
Writing utensils/memo pads, laptops, seamless switchers, monitors, RGB distributors, wireless operation sets, desktop lights, analog mixers, microphones, desktop microphone stands, IC recorders, professional cameras, field mixers, etc.
◎Preparation staff on the day
Video and audio operators, progress managers, receptionists, etc. (including venue guidance)  

2019年09月14日

フィンガーフード ケータリング

2019年9月14日(土)に慶應義塾大学信濃町キャンパスで開催されましたシンポジウムにおいて、コーヒーブレーク、情報交換会(フィンガーフードケータリング)業務を承りました。

At the symposium held at Keio University Shinanomachi Campus on Saturday, September 14, 2019, we accepted the business of coffee break and information exchange meeting (finger food catering).




  

2019年08月19日

コーヒーブレーク

慶應義塾大学信濃町キャンパスにて開催のシンポジウムコーヒーブレークを担当致しました。

We were in charge of the symposium coffee break held at Keio University Shinanomachi Campus.  

2019年07月07日

市民公開シンポジウム:事前登録、当日準備・設営




2019年7月6日(土)に、京都大学経済研究所シンポジウム:「文明と国際経済の地平~G20大阪サミットを受けて~」 が、京都大学国際科学イノベーション棟5階シンポジウムホールにて開催されました。弊社では、下記諸業務を承りました。

◎事務局業務
ホームページ作成・登録フォーム作成、リピーターへの広報、ポスター・チラシ印刷、ポスター・チラシ発送業務請負、当日配布資料印刷、アンケート印刷及び集計、進行台本原案作成
◎当日設営
登壇者前垂れ・看板(立て看板、矢印自立サイン)作成・設置・撤収
筆記用具・メモ用紙、ノートパソコン、シームレススイッチャー、モニター、RGB分配器、ワイヤレス操作セット、卓上ライト、アナログミキサー、マイク、卓上マイクスタンド、ICレコーダー録音、業務用カメラ、フィールドミキサー他
◎当日準備運営スタッフ
映像・音響オペレーター、進行管理者、受付等(会場誘導含む)

◎ Secretariat work
Website creation/registration form creation, PR for repeat customers, poster/flyer printing, poster/flyer shipping contract, printing of handouts on the day, printing and tallying of questionnaires, drafting of progress scripts
◎ Set up on the day
Creation, installation, and removal of the speaker's banner and signboards (standing signboards, free-standing arrow signs)
Writing utensils/memo pads, laptops, seamless switchers, monitors, RGB distributors, wireless operation sets, desktop lights, analog mixers, microphones, desktop microphone stands, IC recorders, professional cameras, field mixers, etc.
◎Preparation staff on the day
Video and audio operators, progress managers, receptionists, etc. (including venue guidance)  

2019年03月29日

参加申込受付業務、ホームページ・登録フォーム作成、ポスター・チラシ作成・封入作業

2019年3月28日(木)に益川ホールで京都大学数理解析研究所シンポジウム:「かたちと計算と数学及びRIMS International JU/RC Kick-off Workshop 」が開催されました。弊社では、参加申込受付業務(76名様事前受付、入場証発送、問合せ対応等)一式、シンポジウムホームページ・登録フォーム作成、ポスター・チラシデザイン・印刷・封入作業を担当させていただきました。

On Thursday, March 28, 2019, the Kyoto University Research Institute for Mathematical Sciences Symposium: "Form, Computation, and Mathematics, and the RIMS International JU/RC Kick-off Workshop" was held at Maskawa Hall. At our company, we were in charge of a complete set of participation application reception work (advance reception for 76 people, delivery of admission tickets, response to inquiries, etc.), symposium website / registration form creation, poster / leaflet design / printing / enclosing work.





  

2019年03月24日

受付スタッフ、吊り下げ名札、カメラマン及び画像データ納品




2019年3月23日(土)に首都圏ARコンソーシアムシンポジウムが開催されました。
弊社では、受付スタッフ派遣、吊り下げ名札作成、カメラマン手配及び画像データ納品を承りました。

The Metropolitan Area AR Consortium Symposium was held on Saturday, March 23, 2019.
We dispatched reception staff, created hanging name tags, arranged for photographers, and delivered image data.  

2019年03月22日

チラシ・ポスター・WEB作成、事務局業務、会場スタッフ、立て看板



2019年3月21日(木)に芝蘭会館にT開催されました第2期再生可能エネルギー経済学講座キックオフ・シンポジウムの諸業務を承りました。

チラシ・ポスターデザイン・印刷・発送
WEB作成 
事務局業務(参加申込受付業務一式)
配布資料印刷
当日会場スタッフ
立て看板

We accepted various duties of the second renewable energy economics course kick-off symposium held at Shiran Kaikan on Thursday, March 21, 2019.

Leaflet/poster design/printing/shipping
Web creation 
Secretariat work (set of participation application reception work)
Handout printing
Venue staff on the day
Standing signboard




  

2019年03月03日

事務局業務、WEBサイト・登録フォーム、会場スタッフ・機材・備品関係他

2019年3月2日(土)に京都大学経済研究所シンポジウム:「政策をみる眼をやしなう」が芝蘭会館稲盛ホールにて開催されました。弊社では下記諸業務を承りました。

事務局業務
 WEBサイト作成
 登録フォーム作成
 参加申込受付業務(事前受付対応、FAX・葉書入場証送付作業含む)
 進行台本作成
 当日配布資料印刷
 アンケート印刷
 アンケート集計・報告

会場スタッフ・機材・備品関係
 前垂れ一式
 看板(立て看板・吊り看板)
 筆記用具・メモ用紙
 機材・備品等
  ノートパソコン及びモニター
  シームレススイッチャー
  RGB分配器
  ワイヤレス操作セット
  卓上ライト
  アナログミキサー
  ICレコーダー録音
  業務用カメラ及び三脚
  フィールドミキサー

当日準備運営スタッフ
 映像・音響オペレーター
 進行管理者
 受付等(会場誘導含む)

On Saturday, March 2, 2019, the Kyoto University Institute of Economic Research Symposium: "Developing an Eye for Policy" was held at Shiran Kaikan Inamori Hall. We undertook the following tasks.

Secretariat work
Website creation
 Create a registration form
 Participation application reception work (pre-reception support, including fax/postcard entry pass work)
Proceeding script creation
Printing materials distributed on the day
 Questionnaire printing
 Questionnaire aggregation/reporting

Venue staff/equipment/fixtures
A set of front flaps
Signboard (standing signboard/hanging signboard)
Writing utensils and memo paper
 Equipment, fixtures, etc.
  Laptop computer and monitor
  Seamless switcher
  RGB distributor
  Wireless operation set
  Table lamp
  Analog mixer
  IC recorder recording
  Business camera and tripod
  Field mixer

On-site preparation staff
 Video/sound operator
Progress manager
Reception, etc. (including venue guidance)




  

2019年02月07日

ポスター・チラシ・プログラム集デザイン・編集、WEBサイト・フォーム、看板用データ

2019年2月6日開催の国際シンポジウム「新たな政治経済地図~エネルギー資源、移民、政治経済的地域統合~」にて下記諸業務を承りました。

ポスター・チラシデザイン印刷
プログラム・プロフィール・抄録冊子デザイン・編集・印刷
WEB参加登録フォーム作成及び申込受付管理作業
シンポジウム専用WEB作成・構築
立て看板用データ作成及び出力

We received the following services at the international symposium "New Political and Economic Maps: Energy Resources, Immigration, and Political and Economic Regional Integration" held on February 6, 2019.

Poster/flyer design printing
Program/Profile/Abstract Booklet Design/Editing/Printing
Web participation registration form creation and application reception management work
Creation and construction of a website dedicated to the symposium
Creating and outputting data for billboards






  

2019年01月24日

看板、サイン類、コーヒーブレーク、撮影及び記録

2019年1月23日(水)に開催の 慶應義塾大学橋渡し研究戦略的推進プログラムシンポジウムにて下記諸業務を承りました。

看板、サイン類
 立て看板
 サインスタンド及びA3表示版
 ポスターパネル
 名札中紙作成及び吊り下げ名札手配

コーヒーブレーク
 コーヒー/紅茶/オレンジ・アップルジュース/焼き菓子
 コーヒーマシンディスペンサー
 カップ、シュガー・ミルク・ガムシロップ他備品一式
 スタッフ

撮影及び記録
 写真撮影カメラマン
 テープ起こし

We accepted the following duties at the Keio University Translational Research Strategic Promotion Program Symposium held on Wednesday, January 23, 2019.

billboards, signatures
Standing signboard
 Sign stand and A3 display
 Poster panel
Creation of name tag inserts and arrangement of hanging name tags

coffee break
 Coffee/tea/orange and apple juice/baked sweets
"Coffee machine dispenser"
 Cup, sugar, milk, gum syrup, and other supplies
 Staff

Filming and recording
"photographer"
Transcription



  

2018年12月22日

事務局、ポスター・チラシ印刷・封入発送作業、参加申込受付業務、当日設営・会場スタッフ等

2018年12月21日(金)仙台国際センターにて、東北大学SDGsシンポジウム「持続可能な開発目標(SDGs)とグローバル人材の育成」が開催されました。弊社では下記諸業務を承りました。

事務局業務
ポスター・チラシ印刷
A2ポスター(片面カラー)、FSC認証用紙利用
 A4チラシ(片面カラー)、FSC認証用紙利用
封入発送作業
 セッティング・封入・宛名シール作成作業一式(角2封筒支給)
参加申込受付業務一式
 事前受付対応(一般照会対応)
当日設営・会場スタッフ等
 ステージ設営
 折り畳みパイプ椅子手配
 立て看板
 サインスタンド
 登壇者弁当・演台水等
 姿見
 クローク備品(ハンガーラック、ハンガー、クローク札)
 機材・備品等 講演用ノートPC
モニター
光ファイバーDVIエクステンダー
RGBシームレススイッチャー
リモートプレゼンシステム
RGB分配器(4分配)
DVDデッキ及びRGB液晶ディスプレイ
送り機能付きポインター
ICレコーダー録音
プレス用ライン追加
ごみ袋
 当日準備運営スタッフ(受付・誘導・準備・撤収・タクシー手配)
 映像オペレーター

On Friday, December 21, 2018, the Tohoku University SDGs Symposium "Sustainable Development Goals (SDGs) and Global Human Resource Development" was held at the Sendai International Center. We undertook the following tasks.

Secretariat work
Poster/flyer printing
A2 poster (single-sided color), using FSC-certified paper
 A4 flyer (single-sided color), using FSC-certified paper
Enclosed shipping work
A complete set of work for setting, enclosing, and creating an address sticker (provided with 2 square envelopes)
Participation application acceptance work set
Pre-reception support (general inquiry support)
On the day of construction, venue staff, etc.
 Stage construction
Arrangement of folding pipe chairs
Standing signboard
"Sign stand"
 Speaker's bento, lectern water, etc.
full-length mirror
 Cloak fixtures (hanger rack, hanger, cloak bill)
 Equipment, fixtures, etc. Notebook PC for lectures
monitor
fiber optic dvi extender
RGB seamless switcher
remote presentation system
RGB distributor (4 distribution)
DVD deck and RGB liquid crystal display
Pointer with feed function
IC recorder recording
Addition of press line
garbage bag
 Preparation and operation staff on the day (reception, guidance, preparation, withdrawal, taxi arrangement)
 Video operator



  

2018年12月19日

ポスター・プログラムデザイン・印刷、ロゴデザイン、大判防水ポスターデータ加工



2018年12月17日(月)〜18日(火)開催の、第4回神戸大学極域協力研究センター (PCRC) 国際シンポジウムにて、ポスター・プログラム表紙デザイン・印刷 及び HP用ロゴデザイン、大判防水ポスター印刷・データ加工を承りました。

At the 4th International Symposium of the Kobe University Polar Cooperation Research Center (PCRC) held from December 17th (Monday) to 18th (Tuesday), 2018, poster program cover design and printing, logo design for HP, large format We accept waterproof poster printing and data processing.
  

2018年12月17日

受付スタッフ(英語)、コーヒーブレーク、カメラマン、テープ起こし

2018年12月16日(日)開催の Research Studio International Symposium on Entrepreneur-Fostering Programs and Ecosystem にて下記業務を請負ました。

受付スタッフ(英語)派遣
コーヒーブレーク
写真撮影カメラマン手配及びデータ納品
テープ起こし

We undertook the following work at the Research Studio International Symposium on Entrepreneur-Fostering Programs and Ecosystem held on Sunday, December 16, 2018.

Reception staff (English) dispatch
coffee break
Photo shoot photographer arrangement and data delivery
transcription


  

2018年10月07日

市民公開シンポジウム:事前登録、当日準備・設営



2018年10月6日(土)京都大学経済研究所シンポジウム:「資本主義と倫理 - 分断社会をこえて -」 が、芝蘭会館山内ホールにて開催されました。弊社では、下記諸業務を承りました。

◎事務局業務
ホームページ作成・登録フォーム作成、ポスター・チラシ印刷、ポスター・チラシ発送業務請負、当日配布資料印刷、アンケート印刷及び集計、進行台本原案作成
◎当日設営
登壇者前垂れ・看板(立て看板、矢印自立サイン)作成・設置・撤収
筆記用具・メモ用紙、ノートパソコン、シームレススイッチャー、モニター、RGB分配器、ワイヤレス操作セット、卓上ライト、アナログミキサー、マイク、卓上マイクスタンド、ICレコーダー録音、業務用カメラ、フィールドミキサー他
◎当日準備運営スタッフ
映像・音響オペレーター、進行管理者、受付等(会場誘導含む)

On Saturday, October 6, 2018, the Kyoto University Institute of Economic Research Symposium: "Capitalism and Ethics - Beyond the Divided Society -" was held at Shiran Kaikan Yamauchi Hall. We undertook the following operations.

◎ Secretariat work
Website creation/registration form creation, poster/flyer printing, poster/flyer shipping outsourcing, printing of handouts on the day, printing and tallying questionnaires, drafting of progress scripts
◎ Set up on the day
Creation, installation, and removal of the speaker's banner and signboards (standing signboards, free-standing arrow signs)
Writing utensils/memo pads, laptops, seamless switchers, monitors, RGB distributors, wireless operation sets, desktop lights, analog mixers, microphones, desktop microphone stands, IC recorders, professional cameras, field mixers, etc.
◎Preparation staff on the day
Video and audio operators, progress managers, receptionists, etc. (including venue guidance)  

2018年08月25日

市民公開シンポジウム:事前登録、当日準備・設営





2018年8月25日(土)京都大学経済研究所シンポジウム:「日本の研究力のゆくえ」 が、芝蘭会館稲盛ホールにて開催されました。弊社では、下記諸業務を承りました。

◎事務局業務
ホームページ作成・登録フォーム作成、ポスター・チラシ印刷、ポスター・チラシ発送業務請負、当日配布資料印刷、アンケート印刷及び集計、進行台本原案作成
◎当日設営
登壇者前垂れ・看板(立て看板、矢印自立サイン)作成・設置・撤収
筆記用具・メモ用紙、ノートパソコン、シームレススイッチャー、モニター、RGB分配器、ワイヤレス操作セット、卓上ライト、アナログミキサー、マイク、卓上マイクスタンド、ICレコーダー録音、業務用カメラ、フィールドミキサー他
◎当日準備運営スタッフ
映像・音響オペレーター、進行管理者、受付等(会場誘導含む)

On Saturday, August 25, 2018, the Kyoto University Institute of Economic Research Symposium: "The Future of Japanese Research Power" was held at Shiran Kaikan Inamori Hall. We undertook the following operations.

◎ Secretariat work
Website creation/registration form creation, poster/flyer printing, poster/flyer shipping outsourcing, printing of handouts on the day, printing and tallying questionnaires, drafting of progress scripts
◎ Set up on the day
Creation, installation, and removal of the speaker's banner and signboards (standing signboards, free-standing arrow signs)
Writing utensils/memo pads, laptops, seamless switchers, monitors, RGB distributors, wireless operation sets, desktop lights, analog mixers, microphones, desktop microphone stands, IC recorders, professional cameras, field mixers, etc.
◎Preparation staff on the day
Video and audio operators, progress managers, receptionists, etc. (including venue guidance)  

2018年03月23日

COLMOB2018

2018年3月22日~23日迄、京都大学楽友会館にて、COLMOB2018が開催されました。
CSセンターでは、海外招待講演者の航空券・ホテル及び空港送迎及び海外参加者向けのホテル手配及び各講演者・参加者との連絡・調整を担当させていただきました。

COLMOB2018 was held at Kyoto University Rakuyu Kaikan from March 22nd to 23rd, 2018.
We at CS Center was in charge of arranging air tickets, hotels and airport transfers for overseas invited speakers, hotel arrangements for overseas participants, and contacting and coordinating with each speaker/participant.










  

Posted by 株式会社CSセンター at 18:29Comments(0)シンポジウム研究者招聘

2018年03月10日

第7回「明るい社会の未来像」

京都大学経済研究所シンポジウムシリーズⅡ:豊かさを育むエビデンスベース社会の実現に向けて 第7回「明るい社会の未来像」が、2018年3月10日(土)に、京都大学百周年時計台記念館大ホールにて開催されました。
弊社では、ポスター・チラシ印刷、CAPSリーフレット印刷、WEBサイト・参加登録フォーム作成、ポスター・チラシ発送作業代行、登録受付・管理、問合せ対応、進行台本・タイムスケジュール作成、アンケート集計、当日配布資料印刷・セッティング・搬入、前垂れ、パネル討論用筆記用具、各種映像機器・ケーブル・PC準備、記録用動画撮影、受付・会場スタッフ、映像技術スタッフ、名札、会場内サイン、テープ起こし、お弁当手配等を担当させていただきました。

Kyoto University Institute of Economic Research Symposium Series II: Toward the realization of an evidence-based society that nurtures affluence The 7th "Future Image of a Bright Society" will be held on March 10, 2018 (Saturday) at the Kyoto University Centennial Clock Tower. It was held in the Memorial Hall.

At our company we were in charge of poster/flyer printing, CAPS leaflet printing, website/participation registration form creation, poster/flyer shipping work agent, registration reception/management, inquiry response, progress script/time schedule creation, questionnaire tallying, printing of materials handed out on the day Setting/carrying in, front curtains, writing utensils for panel discussion, various video equipment/cables/PC preparations, video recording for recording, reception/venue staff, video technology staff, name tags, venue signage, tape transcription, and lunch arrangements.














  

2018年01月28日

南シナ海問題と世界秩序の未来

国際シンポジウム「南シナ海問題と世界秩序の未来」が、2018年1月27日(土)に同志社大学今出川キャンパスにて開催されました。弊社では海外研究者招聘航空券・宿泊手配及び連絡調整業務、WEB登録フォーム作成、事前登録管理業務、ポスター・リーフレットデザイン作成・印刷及び指定先への送付作業、当日看板・サイン類作成・設置・撤収、エクスカーションツアーの担当をさせていただきました。

The international symposium "South China Sea Issues and the Future of the World Order" was held on Saturday, January 27, 2018 at the Imadegawa Campus of Doshisha University. At our company, we arrange air tickets and accommodations for inviting researchers from overseas, liaise and coordinate, create online registration forms, manage pre-registration, create and print posters and leaflets, and send them to designated destinations. We were in charge of the evacuation and the excursion tour.








  

2017年12月12日

第3回 橋渡し研究戦略的推進プログラムシンポジウム




2017年12月12日(火)に、第3回 橋渡し研究戦略的推進プログラムシンポジウムが慶應義塾大学信濃町キャンパス2号館11F/大会議室・中会議室にて開催されました。CSセンターでは、立て看板・サインスタンド(A3表示版)、演者・座長名前垂れ、ポスターパネル、名札作成、コーヒーブレーク、写真撮影カメラマン手配、ビデオ撮影スタッフ手配、テープ起こしを承りました。 

On December 12, 2017 (Tuesday), the 3rd Translational Research Strategic Promotion Program Symposium was held at Keio University Shinanomachi Campus, Building 2, 11F/Large and Medium Meeting Rooms. At the CS Center, we received billboards, sign stands (A3 display size), names of performers and chairpersons, poster panels, name tag creation, coffee breaks, photo cameraman arrangements, video shooting staff arrangements, and tape transcription.







  

2017年12月09日

京都大学生態学研究センター~韓国・国立生態院学術交流会

2017年12月9日(土)に、京都大学益川ホールにて、 "2nd CER-NIE Joint Symposium: Ecology in a new generation: Interdisciplinary approach to biodiversity" が開催されました。CSセンターでは、海外からの招待講演者招聘手配、立て看板、矢印誘導サイン、横看板、スタンドフラワーの配送・設置・撤収を担当させていただきました。

"2nd CER-NIE Joint Symposium: Ecology in a new generation: Interdisciplinary approach to biodiversity" was held on Saturday, December 9, 2017 at Maskawa Hall, Kyoto University. At the CS Center, I was in charge of inviting invited speakers from overseas, delivering, installing, and removing the billboards, arrow guidance signs, horizontal billboards, and stand flowers.