学内・学会事務請負、翻訳・通訳、デザイン、Web、招聘、国際シンポジウム運営、学術渡航

2023年03月08日

戦略的パートナーシップ ジョイントシンポジウム

2023年3月7日(火)~8日(水)対面開催の Kyoto University - University of Zurich Strategic Partnership Joint Symposium 2023 にて、各種支援業務を承りました。

<<< 支援業務抜粋 >>>、
参加者 ・一般参加者 情報の 収集 及び名簿作成、参加登録フォーム作成、発表用データ収集ホテル~会場送迎バス手配、当日配布物セット、誘導 案内掲示 等 の作成、タイトルスライド作成、座席表・ 背割り席札作成前垂れ作成、名札作成、コーヒーブレイク準備、ランチメニュー札作成・設置、マニュアル・進行台本作成、司会・進行要員(英語)、レセプション・ディナー対応(手配・座席表・席札作成)、ケータリング対応(ベジタリアン/グルテンフリーメニュー及びハラルメニュー対応)、メニュー札に原材料名を日英併記、特定原材料7品目及び特定原材料21品目の表示、エクスカーション企画・催行(英語ガイド、バス手配、入場料・駐車場料立替他)、当日運営映像音響関連機材、技術員、写真撮影カメラマン、その他

We provided various support services at Kyoto University - University of Zurich Strategic Partnership Joint Symposium 2023 held face-to-face from March 7th (Tuesday) to 8th (Wednesday), 2023.

<<< Support work excerpt >>>,
Participants/general participants Collect information and create a name list, create a registration form, collect data for presentations Arrange for a shuttle bus from the hotel to the venue, create a set of handouts on the day, guide signage, etc., create a title slide, create a seating chart and split seats Tag creation, name tag creation, coffee break preparation, lunch menu tag creation/installation, manual/progress script creation, moderator/facilitator (English), reception/dinner support (arranging/seating chart/seat tag creation), catering support (vegetarian / gluten-free menu and halal menu available), ingredient names written in Japanese and English on the menu tag, indication of 7 specified ingredients and 21 specified ingredients, excursion planning and execution (English guide, bus arrangement, entrance fee, parking lot) Charge payment, etc.), operation on the day Audiovisual equipment, technical staff, photography cameraman, etc.











  

2023年03月03日

アカデミックカンファレンス 諸業務

2023年3月2日開催の立命館ゲーム研究センター アカデミックカンファレンス にて動画撮影、スチール写真撮影業務を承りました。

At the Ritsumeikan Game Research Center Academic Conference held on March 2, 2023, we provided the videography and still photography work.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 21:20Comments(0)シンポジウム研究交流会国際会議

2022年08月19日

ハイブリッド国際会議支援

2022年8月4日~5日に東北大学の片平キャンパスで開催されましたハイブリッド国際の支援業務を承りました。
弊社では、広報WEBページ、講演申込・予稿投稿・参加登録フォーム作成、動画収録及びダイジェスト作成、当日配信機材、技術スタッフ、英語対応、受付、誘導版、名札作成、コロナ感染対策等の業務を担当させていただきました。

We supported the hybrid international event held at Katahira Campus of Tohoku University on August 4th and 5th, 2022.
At our company, we were in charge of public relations web page, lecture application / abstract submission / participation registration form creation, video recording and digest creation, delivery equipment on the day, technical staff, English support, reception, guidance version, name tag creation, corona infection countermeasures, etc.




  

2021年03月03日

オンライン交流セミナー支援業務

フライブルク大学とのオンライン交流セミナーにて各種支援業務を担当させていただきました。
弊社では
Zoom用PC4台(司会者用/ホスト/共同ホスト/画面共有/視聴者確認)、他映像音響各種機材一式
オペレーター(Zoomホスト,共同ホスト対応)、英語対応ディレクター
Zoomアカウント代理取得・設定等
を担当致しました。

We oversaw various support operations at the online exchange seminar with the University of Freiburg.
We provided 4 PCs for Zoom (for moderator / host / joint host / screen sharing / viewer confirmation); other audiovisual equipment set
Operator (Zoom host, co-host support), English-speaking director
Zoom account proxy acquisition / setting, etc.





  

2020年08月27日

国際会議支援業務 / International Conference Support

Zoomアカウント取得代行、コングレスバッグ作成、名札作成を承りました。

Accepted work for Zoom webinar hosting, as well as producing conference bags and name tags.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 17:59Comments(0)国際会議事務請負、翻訳・通訳、人材派遣

2019年12月16日

国際会議支援業務




EGOS & OS in Kyoto が、2019年12月13日(金)~12月15日(日)迄、京都大学 百周年時計台記念館にて開催されました。
弊社では、下記の諸業務を承りました。

◎参加登録フォーム作成、カード決済、演題投稿フォーム運用
◎プログラム集作成、
◎事務局業務(参加申込受付業務一式、事前受付対応、登録情報の整理・管理・報告、演題投稿・査読に関する問合せ対応・要旨修正対応等一式、査読者への割当・依頼作業等一式、査読結果送信作業、会場・宿泊・懇親会等飲食手配、査証書類作成及び補助業務一式、名札・領収書作成他)
◎当日会場スタッフ
◎食事関連・他手配(レセプション・バンケット、送迎バス手配、コーヒーブレーク)
◎記念品手配
◎謝金・参加支援費用等立替
◎招聘航空券手配及び連絡調整業務

EGOS & OS in Kyoto was held from December 13th (Friday) to December 15th (Sunday), 2019 at Kyoto University Clock Tower Centennial Hall.
We undertook the following services.

◎ Participation registration form creation, card payment, abstract submission form operation
◎Creation of program book,
◎Secretariat work (complete set of work for accepting applications for participation, handling of pre-registration, organization, management and reporting of registered information, response to inquiries regarding submission of abstracts and peer review, response to revision of abstracts, etc., set of tasks such as allocating and requesting referees, peer review Sending results, arrangements for venues, lodging, social gatherings, etc., preparation of visa documents and supporting work, preparation of name tags and receipts, etc.)
◎ Venue staff on the day
◎ Meals and other arrangements (reception, banquet, shuttle bus arrangement, coffee break)
◎ Commemorative gift arrangement
◎Reimbursement for honorarium/participation support expenses
◎ Invitation air ticket arrangement and communication and coordination work  

2019年10月26日

受付スタッフ及びエクスカーションツアー諸業務




2019年10月20日~25日に、みやこめっせ京都にて、国際会議 SIMS-22 が開催されました。
弊社では、受付スタッフ及びエクスカーションツアー諸業務(平等院拝観クーポン・上林三入での抹茶体験・堀井七茗園 山出し煎茶緑茶手配及び京阪京都1日観光チケット・地下鉄市バス1日券)手配を承りました。

From October 20th to 25th, 2019, the international conference SIMS-22 was held at Miyako Messe Kyoto.
We arranged reception staff and excursion tours (coupons for visiting Byodo-in Temple, matcha experience at Kanbayashi Sanyu, Horii Shichimeien Yamadashi Sencha green tea, Keihan-Kyoto 1-day sightseeing ticket, subway city bus 1-day ticket).  

2019年09月21日

国際会議諸業務




2019年9月15日~20日迄、奈良春日野国際フォーラム 甍~I・RA・KA~にて、全米気象協会(AMS) Conferende on Radar Meteorolog が開催されました。弊社では、下記の諸業務を承りました
◎WEB作成
広報用ページ作成作業一式(スマホ対応)、プログラム(Abst. Ext Abst.付き)リンク及びデータ調整作業、ホテル・エクスカーション予約機能、参加登録フォーム、オンライン決済機能、演題投稿フォーム、査読システム導入、投稿審査料決済フォーム作成、On-Site用簡易フォーム作成
◎事務局業務
参加申込受付業務一式(事前受付・問合せ対応、登録者管理、演題突合せ、リスト作成)
演題投稿受付業務一式(問合せ対応)
招聘者対応(Travel Grant立替・対象者連絡調整、査証申請サポート=書類作成・アドバイス・送付作業等、査証書類送付(DHL)
他事務局業務一式(ブース広報等・ブース関連業務・ホテルブロック管理・飲食・招宴手配・グッズ手配)
プログラム集印刷(印刷用データへの調整作業、印刷製本)
USBメモリー名入れ(データ作成作業=HTMLファイル作成、格納検品梱包作業一式)
エクスカーションツアー企画・手配
各種保険加入手続(賠償責任・傷害・エクスカーション用)
名札・領収書作成(名札ケース・ストラップ手配・名札中紙作成=領収書・ランチTKT…A6版ミシン目入り
参加証明書、差替え用領収書、ショートコース領収書、投稿料領収書
グッズ作成手配(PENMO、リーガルパッド、セルトナ ポータブルバッグ、ゼブラ スタイラスC1、大判耐風折畳傘、扇子)

From September 15th to 20th, 2019, the American Meteorological Society (AMS) Conference on Radar Meteorolog was held at the Kasugano International Forum in Nara. We undertook the following tasks
◎ WEB creation
PR page creation set (smartphone compatible), program (with Abst. Ext Abst.) link and data adjustment work, hotel excursion reservation function, participation registration form, online payment function, abstract submission form, peer review system introduction, submission review Creation of fee payment form, creation of simple form for on-site
◎ Secretariat work
Participation application reception work (advance reception, inquiry response, registrant management, presentation matching, list creation)
A set of abstract submission reception tasks (inquiries)
Invited person support (Travel Grant reimbursement/eligibility contact and adjustment, visa application support = document preparation, advice, sending work, etc., visa document sending (DHL)
Other secretariat work (booth public relations, booth related work, hotel block management, food and drink, banquet arrangement, merchandise arrangement)
Program book printing (adjustment work for printing data, printing bookbinding)
USB memory name engraving (data creation work = HTML file creation, storage inspection packing work set)
Excursion tour planning and arrangement
Various insurance procedures (for liability, injury, and excursions)
Name tag/receipt creation (name tag case/strap arrangement/name tag inner paper creation = receipt/lunch TKT…A6 perforated)
Participation certificate, replacement receipt, short course receipt, submission fee receipt
Goods production arrangement (PENMO, legal pad, Sertona portable bag, Zebra stylus C1, large windproof folding umbrella, folding fan)




◎当日運営・機材・備品関係
廃棄物処理、スクリーン・スイッチャーPC他機材・備品一式、ディスプレィ、ノートPC、ファイルサーバーシステム他備品一式、看板類(吊り看板、企業展示社名版、アームライト、配線)、オペレータ、参加者受付・誘導・給仕・企業受付・準備
◎エクスカーションツアー催行
観光バス、各種拝観料クーポン、英語ガイド

◎ On the day operation, equipment and fixtures
Waste disposal, screen, switcher PC and other equipment/equipment set, display, notebook PC, file server system and other equipment set, signboards (hanging signboard, company exhibition company name plate, arm light, wiring), operator, participant reception/guidance ・Serving, company reception, preparation
◎ Excursion tour
Sightseeing bus, various admission fee coupons, English guide



  

2019年09月08日

国際会議支援業務




2019年9月6日~7日迄、奈良春日野国際フォーラム 甍~I・RA・KA~にて、60th anniversary commemorative project by the Japan Research Association for Textile End-Uses "Comfort and Smart Textile International Symposium 2019"  が開催されました。弊社では、下記の諸業務を承りました

国際大会専用WEBサイト作成・更新作業
参加登録・決済フォーム作成・運用
参加者登録管理・問合せ対応
カード決済管理業務
取消・返金業務
受付リスト作成
海外講演者招聘

From September 6th to 7th, 2019, the 60th anniversary commemorative project by the Japan Research Association for Textile End-Uses "Comfort and Smart Textile International Symposium 2019" will be held at Nara Kasugano International Forum I・RA・KA. was held. We undertook the following tasks

Creation and updating of the website for the international competition
Participation registration/settlement form creation/operation
Participant registration management and inquiry response
Card payment management business
Cancellation/refund business
Create reception list
Invitation of overseas speakers  

2019年08月11日

国際会議諸業務

2019年8月6日~10日迄、立命館大学衣笠キャンパスにて、DiGRA 2019 が開催されました。
弊社では、下記諸業務を承りました。




◎WEBフォーム作成等
Paypalフォーム作成=フォーム設定(英) 参加登録・カード決済
◎事務局業務
参加申込受付業務、事前受付対応、入金管理、登録情報の整理・報告
招へい者対応、査証書類作成、査証申請書類送付、基調講演者ホテル手配
謝金・旅費立替支払い、源泉徴収代行
銀行口座開設、アルバイト給計算・立替支払い、源泉徴収代行
食事手配、収支管理表作成、事後事務処理費用
イベント保険加入、年会費徴収代行
プログラム集印刷製本、データ整理編集
ランチ・ディナー・コーヒーブレーク費用立替
◎グッズ製作
コングレスバッグ作成、ネームタグ作成(名札及び領収書中紙作成及び名札ケース手配)
オリジナル扇子作成、ノートパッド・ボールペン手配、記念品購入(百人一首)、ロゴシール作成
◎当日会場スタッフ・PCレンタル
当日準備運営要員(受付リーダー、受付スタッフ)、ノートPCレンタル、
◎送迎バス手配
◎エクスカーションツアー企画・催行
貸切バス手配、英語ガイド手配

◎ WEB form creation etc.
Paypal form creation = Form setting (English) Participation registration / credit card payment
◎ Secretariat work
Participation application reception work, pre-reception correspondence, deposit management, organization and reporting of registration information
Invited guests, preparation of visa documents, sending of visa application documents, hotel arrangements for keynote speakers
Reward/travel expenses advance payment, withholding tax agent
Bank account opening, part-time job payroll calculation/advance payment, withholding tax agency
Meal arrangement, income and expenditure management table creation, post-processing expenses
Event insurance subscription, annual fee collection agent
Program book printing bookbinding, data organization editing
Reimbursement for lunch/dinner/coffee break
◎ Goods production
Congress bag creation, name tag creation (name tag and receipt paper creation, and name tag case arrangement)
Making an original folding fan, arranging notepads and ballpoint pens, purchasing souvenirs (Hyakunin Isshu), making logo stickers
◎Venue staff and PC rental on the day
On the day preparation operation personnel (reception leader, reception staff), notebook PC rental,
◎Shuttle bus arrangement
◎ Excursion tour planning and execution
Charter bus arrangement, English guide arrangement  

2019年08月08日

国際会議支援業務






2019年8月5日~7日迄、立命館大学衣笠キャンパスにて、IEEE SeGAH が開催されました。
弊社では、下記諸業務を承りました。

Abstract編集及び印刷、ポスター印刷、ランチ・バンケット・コーヒーブレーク手配、エクスカーションツアー催行(バス・英語ガイド手配)、JRチケット手配

IEEE SeGAH was held at Ritsumeikan University Kinugasa Campus from August 5th to 7th, 2019.
We undertook the following operations.

Abstract editing and printing, poster printing, lunch/banquet/coffee break arrangements, excursion tours (bus/English guide arrangements), JR ticket arrangements  

2019年03月28日

参加登録・決済フォーム作成・稼働一式、参加者対応・入金管理

2019年3月23日~27日迄、Osaka International Convention Center にて IEEE VR 2019 が開催されました。
弊社では、下記業務を承りました。
IEEE VR 2019 was held at the Osaka International Convention Center from March 23rd to 27th, 2019.
We undertook the following operations.


登録フォーム・参加者対応・入金管理
・参加登録・決済フォーム作成・稼働一式
・追加機能/入力制御
・売り切れ時のエラーメッセージ対応
・残り時間表示
・残りチケット数表示
・お客様集計用 gmail 対応
・領収書PDFメール作成
・その他HTML取込作業(弊社システム改変作業)

・参加者登録管理・問合せ対応(946名)
・弊社問合せ対応
・カード決済管理業務(946名)
・取消・返金業務一式
・受付リスト作成

・名札ケース手配
Registration form/participant correspondence/payment management
・ Participation registration ・ Payment form creation ・ Operation set
・Additional functions/input control
・Correspond to error message when sold out
・Remaining time display
・Remaining ticket number display
・Gmail support for customer aggregation
・Receipt PDF email creation
・Other HTML import work (our system modification work)

・Participant registration management and inquiry response (946 people)
・Responding to inquiries from our company
・Card settlement management (946 people)
・Complete cancellation/refund work
・Create reception list

・Name tag case arrangement  

2018年10月29日

国際会議支援業務

2018年10月26日(金)~10月28日(日) 開催の第3回東アジア日本研究者協議会国際学術大会にて事務局業務をはじめ下記諸業務を承りました。

登録フォーム作成(日英/参加登録・要旨投稿・査読機能等)
参加申込受付業務(事前受付対応、登録情報の整理・管理・報告)
予稿集投稿・査読(問合せ対応・要旨修正対応等)
査読結果送信作業
招へい者対応(招へい状作成・送付、査証書類作成・送付)
予稿集作成(表紙デザイン・編集・印刷・製本)A4無線綴カラー
コングレスバッグへの封入作業
ネームタグ作成(参加者用中紙、当日参加用及びスタッフ分、吊下げ名札ケース)
席上札(三角ネームプレート)
コングレスバッグ
当日会場スタッフ(日本語・英語・中国語)

2018/10/26 (Fri) - 2018/10/28 (Sun) The 3rd East Asia Association of Japanese Studies International Conference was held.

Registration form creation (Japanese/English/participation registration, abstract submission, peer review function, etc.)
Participation application reception work (advance reception, organization, management and reporting of registration information)
Proceedings submission/peer review (response to inquiries/revision of abstracts, etc.)
Sending peer review results
Invited person correspondence (creation and sending of letters of invitation, preparation and sending of visa documents)
Proceedings (Cover Design, Editing, Printing, Binding) A4 Perfect Color Binding
Enclosing work in the congress bag
Name tag creation (inside paper for participants, for participants on the day and for staff, hanging name tag case)
Seat tag (triangular name plate)
congress bag
Venue staff on the day (Japanese, English, Chinese)



  

2018年05月31日

ISDN 2018

2018年5月22日~25日迄、奈良春日野国際フォーラム 甍 IRAKAにて、国際神経発生生物学会第22回大会(ISDN2018) 「Development of circuits, functions, and disorders in the nervous system」 が開催されました。
CSセンターでは、海外会議運営会社とのコミュニケーション及び契約、宿泊ホテル手配、エクスカーション、ホテル~会場間の送迎バス、ホテル・エクスカーション申込フォーム稼働、その他日本側と海外側との橋渡し業務を担当させていただきました。

From May 22nd to 25th, 2018, at Nara Kasugano International Forum Iraka,
The 22nd Annual Meeting of the International Society of Neurodevelopmental Biology (ISDN2018) "Development of circuits, functions, and disorders in the nervous system" was held.
We at CS Center handled communication and contracts with overseas conference management companies, accommodation hotel arrangements, excursions, shuttle buses between hotels and venues, hotel excursion application forms,
In addition, we were in charge of bridging between the Japanese side and the overseas side.


















  

2017年07月20日

コングレスバッグANCRiSST2017

ANCRiSST2017
The 13th International Workshop on Advanced Smart Materials and Smart Structures Technology
July 22-23, 2017, The University of Tokyo, Japan

CSセンターでは、コングレスバッグ170個の作成を承りました。



  

2017年06月16日

CITY LOGISTICS 2017

2017年6月14日~16日に、JW Marriott Phuket Resort and Spa Hotel, Phuket, Thailand にて、The 10th International Conference on City Logistics (CITY LOGISTICS 2017) - Vision, Technology and Policy - が開催されました。
CSセンターでは、USBメモリー論文集の編集・名入れ作成を行いました。

The 10th International Conference on City Logistics (CITY LOGISTICS 2017) - Vision, Technology and Policy - was held from June 14th to 16th, 2017 at JW Marriott Phuket Resort and Spa Hotel, Phuket, Thailand.
We edited and created a USB memory collection of papers.



  

2016年10月29日

REM-9

2016年10月26日~28日に京都市国際交流会館にて、
NINTH INTERNATIONAL MEETING ON RECENT DEVELOPMENTS IN THE STUDY OF RADIATION EFFECTS IN MATTER.
が開催されました。
弊社では、参加登録受付・入金管理・宿泊管理などを担当させていただきました。

From October 26th to 28th, 2016 at Kyoto International House,
NINTH INTERNATIONAL MEETING ON RECENT DEVELOPMENTS IN THE STUDY OF RADIATION EFFECTS IN MATTER was held.
At our company, we were in charge of registration reception, payment management, accommodation management, etc.  

2016年09月26日

立命館大学歴史都市防災研究所 国際研修2016

UNESCO Chair Programme on Cultural Heritage and Risk Management, International Training Course (ITC) on Disaster Risk Management of Cultural Heritage
10周年おめでとうございます!!
海外よりの専門家及び講師招聘航空券手配、連絡調整事務、査証書類作成支援、ホテル手配・管理、バス・空港シャトル・専用タクシー手配等を担当させていただきました。

UNESCO Chair Program on Cultural Heritage and Risk Management, International Training Course (ITC) on Disaster Risk Management of Cultural Heritage
Happy 10th anniversary! !
We were in charge of arranging air tickets for inviting experts and lecturers from overseas, liaison and coordination work, visa document preparation support, hotel arrangement and management, bus, airport shuttle, private taxi arrangement, etc.








  

2016年09月25日

ICFP2016

2016年9月18日~24日まで、奈良春日野国際フォーラムにて ICFP2016 が開催されました。弊社では、コングレスバッグ及びTシャツの作成を担当させていただきました。

From September 18th to 24th, 2016, ICFP2016 was held at the Nara Kasugano International Forum.
We were in charge of creating the congress bag and T-shirt.



  

2016年09月12日

ICES 2016 KYOTO

ICES 2016 KYOTO
The 13th International Colloquium on Endocytobiology and Symbiosis
が2016年9月10日(土)~14日(水)まで京都府立大学稲盛記念会館で開催されています。
WEBサイト作成、参加登録・演題投稿フォーム、エクスカーションツアー、バンケット予約、名札作成、看板・ポスターパネル設営、コングレスバッグ、ポスター印刷、参加用ホテル手配等お引き受けいたしました。

ICES 2016 KYOTO
The 13th International Colloquium on Endocytobiology and Symbiosis
will be held from September 10th (Sat) to 14th (Wed), 2016 at Kyoto Prefectural University Inamori Memorial Hall.
We undertook the creation of the website, participation registration/theme submission form, excursion tour, banquet reservation, name tag creation, signboard/poster panel construction, congress bag/poster printing, hotel arrangements for participation, etc.






  

2016年08月09日

EAAERE 2016 

The East Asian Association of Environmental and Resource Economics (EAAERE 2016)
が2016年8月7日(日)~8月10日(水)迄の期間、九州産業大学で開催されました。
弊社では、招待講演者招聘、参加登録フォーム作成、登録者管理、出金立替、Handbook印刷、コングレスバッグ作成、ポストコングレスツアー、参加者用ホテル手配等承りました。

The East Asian Association of Environmental and Resource Economics (EAAERE 2016)
was held at Kyushu Sangyo University from August 7th (Sun) to August 10th (Wed), 2016.
We handled the invitation of invited speakers, creation of registration forms, management of registrants, reimbursement of funds, printing of handbooks, creation of congress bags, post-congress tours, hotel arrangements for attendees, etc.




  

2016年06月26日

Chlamy 2016

The 69th Yamada Conference
17th International Conference on the Cell and Molecular Biology of Chlamydomonas
が、6月26日(日)~7月1日(金)まで、国立京都国際会館で開催されました。
弊社では、WEBサイト作成・参加登録・演題投稿フォーム、招待講演者招聘航空券・ホテル手配、日本査証書類作成支援・送付作業、コングレスバッグ作成、バッグセッティング、名札・領収書作成、要旨集作成、参加者用ホテル手配、助成金手続支援、会計書類作成、受付スタッフなど担当させていただきました。

The 69th Yamada Conference
17th International Conference on the Cell and Molecular Biology of Chlamydomonas
was held at the Kyoto International Conference Center from June 26th (Sun) to July 1st (Fri).
At our company, we provide website creation, participation registration, presentation submission form, air ticket and hotel arrangements for invited speakers, Japanese visa document creation support and delivery work, congress bag creation, bag setting, name tag/receipt creation, abstract book creation, We were in charge of hotel arrangements for participants, subsidy procedure support, accounting document preparation, reception staff, etc.




  

2015年08月29日

2015 CJK-JSMB Joint Meeting, Kyoto

2015年8月26日~29日迄、同志社大学今出川キャンパスにて、The 5th China-Japan-Korea Mathematical Biology Colloquium  The Japanese Society for Mathematical Biology が開催されました。
CSセンターでは、立て看板作成・設置・撤収及びコピー機レンタルを承りました。

The 5th China-Japan-Korea Mathematical Biology Colloquium The Japanese Society for Mathematical Biology was held from August 26th to 29th, 2015 at the Imadegawa Campus of Doshisha University.
We created, installed, and dismantled signboards, and rented copiers.








  

2015年08月03日

INSTR 2015

2015年8月2日~3日迄、The 6th International Symposium on Transportation Network Reliability -The Value of Reliability, Robustness and Resilience- が、奈良春日野国際フォーラムで開催されました。CSセンターでは、USBメモリー論文集の編集・名入れ 及び コングレスバッグの作成を承りました。

The 6th International Symposium on Transportation Network Reliability -The Value of Reliability, Robustness and Resilience- was held from August 2nd to 3rd, 2015 at the Nara Kasugano International Forum. We accepted the editing and personalization of the USB memory paper collection and the creation of his congress bag.  

2015年06月19日

CITY LOGISTICS 2015

The 9th International Conference on City Logistics will be held in Tenerife, Canary Islands (Spain) on 17-19 June 2015.
CSセンターでは、USBメモリー論文集の編集・名入れを承り、100個作成いたしました。

The 9th International Conference on City Logistics will be held in Tenerife, Canary Islands (Spain) on 17-19 June 2015.
We handled the editing and personalization of the collection of USB memory sticks, and created 100 of them.



  

2014年03月23日

慶應義塾大学シンポジウム

慶應義塾大学シンポジウム「健康長寿の世界標準を創出するシステム医学・医療がもたらすイノベーション」が2014年3月22日(土)にアルカディア市ヶ谷で開催されました。弊社ではポスター・チラシデザイン印刷、Webサイト・登録フォーム作成、封筒作成、要旨集デザイン編集・印刷製本、参加者・講演者問合せ対応、登録内容集計報告、運営マニュアル・進行台本・タイトルバック作成、名札作成、テープ起こし、日英要約作成、当日スタッフ(映像オペレーター、ディレクター、受付、会場設営、外国人招聘者アテンド、司会、ビデオ撮影、スチール写真撮影、同時通訳)、同時通訳機材、トランシーバー、映像機器、音声収録他、事務用品・備品手配等を担当いたしました。

The Keio University Symposium "Innovation brought about by system medicine and medical care to create a global standard for healthy longevity" was held on Saturday, March 22, 2014 at Arcadia Ichigaya. At our company we were in charge of, poster/flyer design printing, website/registration form creation, envelope creation, abstract book design editing/printing/binding, participant/speaker inquiry support, registration content tally report, management manual/progress script/title background creation, name tag Production, Transcription, Japanese-English Summarization, On-site Staff (Video Operator, Director, Receptionist, Venue Setup, Attendance for Foreign Guests, Moderator, Video Shooting, Still Photography, Simultaneous Interpretation), Simultaneous Interpretation Equipment, Transceiver, Video Equipment , I was in charge of voice recording and other arrangements for office supplies and equipment.






  

2013年10月19日

14th Global Conference on Environmental Taxation


14th Global Conference on Environmental Taxation (GCET)が、2013年10月17日~19日まで、京都大学芝蘭会館本館にて開催されました。
CSセンターでは、Web、パンフ、PPT企画制作、WEBフォーム作成・稼働、アブストラクト(表紙デザイン・原稿編集加工・印刷・製本)・事務局(投稿・登録等対応事務、入金管理)、運営マニュアル作成、査証書類サポート、当日スタッフ(オペレーター・受付・会場スタッフ)、立て看板、吊り看板、各種表示板作成及び配送・設置、送迎シャトルバス手配、記念品・配布物(名札・領収書・チケット)、コングレスバッグ、謝金立替、表彰状・クリスタル楯作成、コーヒーブレーク・ランチ・ディナー手配、GALA DINNER、京舞い手配等の諸業務を担当させていただきました。

The 14th Global Conference on Environmental Taxation (GCET) was held from October 17th to 19th, 2013 at Shiran Kaikan, Kyoto University.
At CS Center we were in charge of web, pamphlet, PPT planning and production, web form creation and operation, abstract (cover design, manuscript editing, printing, bookbinding), secretariat (submission, registration, payment management), operation manual creation, Visa document support, staff on the day (operators, reception staff, venue staff), signboards, hanging signs, various display board creation, delivery and installation, shuttle bus arrangements, souvenirs and handouts (name tags, receipts, tickets), congress I was in charge of various tasks such as bags, honorarium payment, certificate of commendation and crystal shield making, coffee break, lunch and dinner arrangements, GALA DINNER, and Kyoto dance.  

2013年08月24日

The 4th ASEAN+3 Heads of International Relations Meeting

2013年8月22日~23日まで、The 4th ASEAN+3 Heads of International Relations Meeting が京都大学にて開催されました。
弊社では、エクスカーションツアー造成催行(バス・英語ガイド手配、拝観料・茶菓代立替、国内旅行傷害保険加入)及びコングレスバッグ作成を担当させていただきました。

The 4th ASEAN+3 Heads of International Relations Meeting was held at Kyoto University from August 22nd to 23rd, 2013.
Our company was in charge of creating excursion tours (arranging buses and English guides, paying for admission fees and tea and refreshments, subscribing to domestic travel accident insurance) and creating congress bags.



   

2013年06月20日

CITY LOGISTICS 2013

2013年6月17日~19日迄、The 8th International Conference on City Logistics が、インドネシアのバリ島で開催されました。CSセンターでは、USBメモリー論文集の編集・名入れを承りました。

The 8th International Conference on City Logistics was held in Bali, Indonesia from June 17th to 19th, 2013. At CS Center, we accepted the editing and personalization of the USB memory collection of papers.



  

2012年08月31日

Asian Workshop on Polymer Processing 2012

2012年8月29日~31日に京都工芸繊維大学60周年記念館にてアジア国際会議:Asian Workshop on Polymer Processing 2012 (AWPP2012)が開催されました。
CSセンターでは、海外からの招待講演者招聘(航空券手配、送迎手配)、ホテル~工芸線維大学間のバス送迎、参加者向けホテル手配、WEB参加登録・決済フォーム作成、登録者管理業務、ポスター・チラシデザイン・印刷、立て看板・吊り看板作成設営、ポスターセッション用パネル設営、記念品(扇子)作成、エクスカーションツアー、レストラン手配等を担当させていただきました。

Asian Workshop on Polymer Processing 2012 (AWPP2012) was held from August 29th to 31st, 2012 at Kyoto Institute of Technology 60th Anniversary Hall.
CS Center is responsible for inviting invited speakers from overseas (arranging air tickets and transportation), bus transportation between hotels and the Institute of Technology, arranging hotels for participants, creating online participation registration and payment forms, managing registrants, and posters. ・ We were in charge of designing and printing leaflets, creating and setting up signboards and hanging signs, setting up poster session panels, creating souvenirs (fans), excursion tours, restaurant arrangements, etc.



  

Posted by 株式会社CSセンター at 15:15Comments(0)Webサイトシンポジウム招聘WEBソリューション国際会議